رنجبر ماهانی با بیان اینکه سپاه و بسیج در رزمایش مواسات و کمک مومنانه خوش درخشیدند و عنوان کرد: در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ریگان 9 میلیارد ریال هزینه شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت الاسلام والمسلمین علی رنجبر نژاد ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان امروز در خطبه های نماز عید فطر، اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی که در جای جای کشور و بین اقشار مختلف قابل مشاهده می باشد معضل بیکاری است که پیامدهای مخرب و ویران کننده ای در جامعه بجا می گذارد.

وی افزود: فقر و نداری، بالا رفتن سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، اعتیاد و بزهکاریهایی مثل سرقت و شرارت همه در اثر بیکاری است.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: برخی بیکاری ها مختص به افراد کم سواد نیست بلکه در بین افراد تحصیل کرده و دانشگاهی نیز بیکاری موج می زند، عده زیادی از جوانان پس از صرف هزینه‌های زیاد تحصیل و فراغت از تحصیل به خیل عظیم جوانان جویای کار ملحق می شوند.

وی ادامه داد: برخی از ناسازگاری ها، درگیری های خانوادگی، بیماری ها و افسردگی ها در اثر بیکاری است. راه حل برون رفت از بیکاری در سال جهش تولید به دست دولت و ملت است.

خطیب جمعه ریگان تصریح کرد: مسئولان باید زمینه اشتغال زایی و تولید داخلی را تقویت کنند. در برخی موارد خوب عمل شده و در برخی موارد هم کوتاهی و قصور شده، چرا فلان تاجری که میخواهد در ریگان کار اقتصادی کند کار‌ها امروز و فردا می‌شود و چند سال به تأخیر می افتد؟ اما در شهرهای مجاور ظرف ۶ماه نتیجه داده است.

رنجبر نژاد ماهانی با بیان اینکه روحیه فرهنگ کار و تلاش باید در جامعه تقویت شود، عنوان کرد: چرا زن ها طوری در جامعه ما زندگی می کنند که خرج و مخارج مرد را می دهند و مردها بیکارند! ننگ است برای مردی که همسرش او را اداره کند.

امام جمعه ریگان اظهار کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه که از ابتکارات رهبر عظیم الشان بود همه نهادها، سازمان ها، خیرین، ادارات و گروههای جهادی به نیازمندان کمک کردند.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه سپاه و بسیج در رزمایش مواسات و کمک مومنانه خوش درخشیدند و عنوان کرد: در رزمایش کمک مومنانه در شهرستان ریگان ۹ میلیارد ریال هزینه شد. اما این حرکت خدا پسندانه یک تنفس موقتی بود و نباید فرهنگ کار و تلاش را تضعیف کند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا و صوت و کور جوامع اسلامی در روز قدس سخنرانی امام خامنه ای مدظله العالی جان تازه‌ای به قدس شریف و رهروان آن بخشید.

رنجبر نژاد ماهانی گفت: هدف از مبارزه با اسرائیل در روز قدس آزادی همه سرزمین های فلسطین از بحر تا نهر و بازگشت همه فلسطینیان به سرزمین خویش است.

خطیب جمعه ریگان ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب این توصیه را به نخبگان سیاسی و نظامی جهان اسلام داشتند و فرمودند سیاست آمریکا و صهیونیست ها انتقال درگیری ها به پشت جبهه مقاومت و راه اندازی جنگهای داخلی برای سرگرم کردن جبهه مقاومت و فرصت دادن به رژیم صهیونسیتی است.

انتهای پیام/