مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمان با اشاره به اینکه صدور ویزای اربعین در استان کرمان امروز به پایان می‌رسد گفت: تاکنون بیش از ۶۱ هزار و ۸۰۰ ویزای اربعین در استان کرمان صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛محمود عرب‌نژاد اظهار‌ داشت: کنسولگری موقت عراق در استان کرمان امروز آخرین روز کاری خود را انجام می‌دهد و صدور ویزای اربعین در استان کرمان امروز به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه روند صدور ویزا در استان کرمان از سرعت و دقت بسیار خوبی برخوردار بوده و در بعضی روزها رکورد صدور ویزا نیز در سطح کشور شکسته شده است افزود: تا شب گذشته ۶۱ هزار و ۸۰۴ ویزای اربعین در استان کرمان صادر شد.

مدیر‌کل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه ویزای اربعین فقط برای افرادی صادر شد که قبلا در سامانه سماح ثبت‌نام کرده بودند گفت: آمار ثبت‌نام کنندگان سامانه سماح در استان کرمان ۶۲ هزار و ۱۸۷ نفر است.

وی با اشاره به اینکه صدور روادید در کشور تا ۴۸ ساعته انجام می‌شود اما سعی کردیم این زمان را در استان کرمان به ۲۴ ساعت کاهش دهیم خاطر‌نشان کرد: باقیمانده افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند اما موفق به دریافت ویزا نشدند عدم مراجعه آنها برای تکمیل مدارک و ارائه گذرنامه است.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین در استان کرمان در سامانه سماح، نسبت به سال‌های گذشته رشد داشته است افزود: همچنین سال گذشته تا روز اربعین ۴۸ هزار ویزا از استان کرمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه نرخ ویزای اربعین ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان است گفت: زائرانی که ویزای خود را با نرخ بیشتری دریافت کردند بعد از اربعین می‌توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کرده و مبلغ مابه‌التفاوت هزینه ویزا را دریافت کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم