حجت الاسلام والمسلمین ریگانی با اشاره به قیمت گذاری خرما در شهرستان  ریگان، افزود: فرمانداری به قیمت گذاری خرما جامه عمل بپوشاند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت الاسلام والمسلمین جعفر ریگانی امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان ریگان ضمن سفارش همه مومنان به تقوای الهی اظهار کرد: در طول تاریخ هر ملت و یا مسئولی به آمریکا اعتماد کرده است، سیلی محکمی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و… خورده است.

امام جمعه موقت شهرستان ریگان اشاره داشت به بی آبی در بعضی از روستا‌ها و مرکز شهر ریگان، عنوان کرد: مسئولان استان، مردم این خطه فقط آب آشامیدنی سالم می خواهند.

حجت الاسلام ریگانی با بیان اینکه مدتی است مالچ پاشی در شهرستان ریگان تعطیل شده است، از منابع طبیعی استان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در ادامه اشاره داشت به ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستان و تصریح کرد: مسئولان زمینه ازدواج آسان و اشتغال را برای جوانان فراهم کنند تا آن ها بتوانند تشکیل خانواده دهند.

حجت الاسلام ریگانی اشاره داشت به قیمت گذاری خرما در شهرستان  ریگان و افزود: فرمانداری به قیمت گذاری خرما جامه عمل بپوشاند.

امام جمعه موقت ریگان در ادامه اشاره داشت به نامه رئیس  انجمن ملی خرمای ایران به استاندار کرمان، خاطر نشان کرد: انجمن خرما به فکر کشاورزان سختکوش این منطقه باشد.

وی با بیان اینکه هر ساله خرمای کشاورزان این منطقه در اثر خشکیدگی از بین می‌رود، تصریح کرد: بیمه محصولات کشاورزی مبلغ خیلی کمی بابت خسارت وارد شده به کشاورز پرداخت می کند، بیمه کشاورزی باید خسارات کامل محصول را به کشاورز پرداخت کند.

ریگانی با بیان اینکه انجمن خرما باید سرعت و دقت خود را مانند سایر انجمن‌ها بالا ببرد که نرخی بالاتر برای خرما در نظر بگیرد، عنوان کرد: انجمن خرما به جای حمایت از کشاورزان از سرمایه داران و واسطه‌ها حمایت می کند.

وی با اشاره به طوفان‌های شدید شن و ریزگرد‌ها در ریگان، خواستار تسریع در روند اجرای طرح‌های بیابان زدایی در شهرستان شد.

حجت الاسلام ریگانی در خاتمه با بیان اینکه مدتی است مالچ پاشی در شهرستان ریگان تعطیل شده است، از منابع طبیعی استان خواست در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/