نماینده مردم شرق استان کرمان گفت:دولت امروز در حالی قیمت خرید خرما را کیلویی 12 هزار تومان اعلام می‌کند که بسته‌های 600 گرمی خرما در بازار 30 هزار تومان فروخته می‌شود و این خود نشان می‌دهد که به جای فشار به کشاورز باید بازار را کنترل کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حبیب‌الله نیکزادی پناه  با انتقاد از قیمت اعلام شده برای خرید خرما توسط دولت گفت: هزینه تولید خرما برای کشاورز در هر کیلو بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است و در حالی که خرما در بم از کشاورز کیلویی ۲۸ هزار تومان خریداری می‌شود دولت اعلام می‌کند که قیمت خرما کیلویی ۱۲ هزار تومان است.

وی افزود: جریانی در کشور به دنبال نابود کردن تولید است و وزارت جهاد کشاورزی هم واکنشی در مقابل این مساله نشان نمی‌دهد. کشاورز ما از یکسو با خشکسالی مواجه است و از سوی دیگر با سیل آب و سیل ملخ و دیگر اینکه ما در هفته‌ای دو روز با طوفان‌های شدید مواجه‌ایم و آنوقت می‌بینیم که به جای حمایت از کشاورز این فشارها به وی تحمیل می‌شود.

نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:دولت امروز در حالی قیمت خرید خرما را کیلویی ۱۲ هزار تومان اعلام می‌کند که بسته‌های ۶۰۰ گرمی خرما در بازار ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود و این خود نشان می‌دهد که به جای فشار به کشاورز باید بازار را کنترل کرد.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: دولت اگر می‌خواهد خرما ارزان بدست مردم برسد راهش این نیست که به کشاورز فشار بیاورد و بهتر است به جای این کار بازار را کنترل کند. از سوی دیگر دولت می‌تواند برای اینکه خرما ارزان بدست مردم برسد به تولیدکننده یارانه بدهد نه اینکه قیمت خرید را پایین بیاورد و از کیسه خلیفه ببخشد.

وی افزود: فردی به نام موسوی که معلوم نیست اصلا چه کاره است و سازمان صدا و سیما دائما با وی در رابطه با قیمت خرما مصاحبه می‌کند با اظهاراتش باعث التهاب بین کشاورزان می‌‌شود و در حالی که خودرا عضو انجمن ملی خرما معرفی می‌کند که من وقتی در رابطه با عضویت این فرد از انجمن سوال پرسیدم در جواب به من گفتند که چنین فردی در انجمن ملی خرما عضویت ندارد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این فرد کذاب سال گذشته عنوان کرد که خرمای مضافتی بم آلوده به مدفوع خفاش است و این در حالی است که در منطقه بم و شرق کرمان اصلا خفاشی وجود ندارد و با این اظهاراتش موجب ضرر و زیان زیادی به کشاورزان شد. و این فرد امسال هم آمده و در رابطه با قیمت خرما اظهارنظر می‌کند.

نیکزادی پناه خاطرنشان کرد: دولت چهار نفر را تعیین می‌کند که از طرف کشاورز و دیگران در رابطه با قیمت خرما تصمیم می‌گیرند و هر کاری که دلش بخواهد در این زمینه می کند ما از دولت نمی‌خواهیم که از تولیدکننده در حوزه کشاورزی حمایت کند بلکه می‌خواهیم مشکلی را برای کشاورزان بوجود نیاورد.

انتهای پیام/