بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم به صورت حضور برگزار خواهد شد و این در حالی است که با روند صعودی شیوع کرونا مواجه هستیم و این مسئله، نگرانی خانواده ها و دانش آموزان را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ بر اساس زمان بندی وزارت آموزش و پرورش امتحانات مقطع دبیرستان از ۲۷ اردیبهشت ماه لغایت ۲۴ خرداد ماه برگزار خواهد شد و نکته قابل ذکر این است که علی رغم روند صعودی شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، مقرر شده است که امتحانات دو پایه تحصیلی نهم و دوزادهم به صورت حضوری برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش در این خصوص گفته است که پایه‌های نهم و دوازدهم به دلیل تأثیری که در سرنوشت تحصیلی بعدی دانش‌آموزان دارد در هر شرایطی طبق این مصوبه حضوری است و بنابراین در تمام مناطق آبی، زرد، نارنجی و قرمز کرونایی، امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری است.

برگزاری امتحانات آن هم به صورت حضوری در شرایط حاضر شیوع بیماری کرونا موجب ایجاد نگرانی برای والدین دانش آموزان این دو پایه تحصیلی شده است که شاید مسائل بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی رعایت نشود و در همین راستا نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش و پرورش خواست به نگرانی خانواده ها در خصوص برگزاری حضوری آزمون های نهایی دانش آموزان توجه کند.

محمد مهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به قصد وزارت آموزش و پرورش برای برگزاری آزمون نهایی برخی مقاطع تحصیلی در توییتی نوشت: باتوجه به شرایط فعلی ویروس کرونا و نگرانی به حق خانواده ها از سلامتی فرزندان، انتظار می رفت وزارت آموزش و پرورش در طول ۱۴ ماه گذشته نسبت به استقرار یک پلتفرم برگزاری آزمون استاندارد اقدام می نمود تا امکان برگزاری آزمون ها بصورت ‎حضوری و ‎غیرحضوری فراهم شود. فرصت هنوز باقیست.

مهران باهری در گفتگو با راه آرمان؛ برگزاری امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم تابع ستاد ملی کرونا است، گفت: با توجه به اهمیت نمرات پایه نهم برای انتخاب رشته تحصیلی و پایه دوزادهم که در کنکور سراسری ضریب دارد، از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفته شده است که آزمون این دو پایه تحصیلی به صورت حضوری برگزار شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: استان در این زمینه تجربه دارد و سال گذشته حدود ۳۰ هزار دانش آموز به صورت حضوری و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی آموزرش دیده اند.

وی با بیان اینکه امسال نیز آمادگی برگزاری آزمون را به صورت حضوری با تمهیدات لازم بهداشتی داریم، تصریح کرد: سال گذشته نیز گزارش و مشکل خاصی از سوی والدین اعلام نشده است.

باهری در پایان خاطر نشان کرد: بنا به تصمیم اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، حفظ سلامت جسمانی دانش آموزان و فرهنگیان مد نظر است و در جهت تحقق این امر نهایت تلاش را خواهیم کرد.

انتهای پیام/