در پایان دور گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، ایران به تنها کشوری تبدیل شد که هر ۳ نماینده‌اش به دور حذفی راه یافتند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ با برگزاری هفته ششم و پایانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در کشورهای هندوستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی، فوتبال ایران به تنها جامعه‌ای بدل شد که ۳ نماینده از ۴ نماینده‌‌اش توانسته‌اند جواز حضور در مرحله یک‌شانزدهم نهایی ACL۲۰۲۱ را کسب کنند.

پس از صدرنشینی تیم فوتبال پرسپولیس در گروه E رقابت‌ها و صعود مقتدرانه ارتش سرخ با ۱۵ امتیاز، نوبت به تیم‌های استقلال و تراکتور رسید تا در شب پایانی مسابقات به‌عنوان تیم‌های اول و دوم به دور حذفی صعود کرده و ایران را به تنها کشوری تبدیل کنند که بیش‌ترین نماینده را در این مرحله دارد.

پرسپولیسی‌ها با کسب یک پیروزی دل‌چسب مقابل تیم الریان قطر توانستند صدرنشینی و صعود خود را قطعی کنند اما معادلات صعود در گروه C به‌شدت پیچیده شده بود و آبی‌های پایتخت برای صعود تنها راه خود را در پیروزی مقابل الشرطه بغداد می‌دیدند.

شاگردان فرهاد مجیدی هم با ارائه یک بازی منطقی و کسب یک پیروزی اقتصادی، مسیر صعود را هموار کردند و برای مشخص شدن تکلیف صدرنشینی به انتظار تقابل حساس تیم‌های الدحیل قطر و الاهلی عربستان نشستند. این دو تیم عربی که هر دو از شانس برابری برای صعود به‌عنوان یکی از ۳ تیم برتر رده دومی برخوردار بودند، به راهی بهتر از تساوی دست نیافتند تا هم تیم فوتبال استقلال بتواند با صدرنشینی در گروه مرگ به مصاف رقیب خود در دور حذفی برود و هم تراکتوری‌ها جواز صعود را کسب کنند.

توقف یا شکست استقلال مقابل الشرطه می‌توانست منجر به صعود تراکتور شود اما آبی‌پوشان فوتبال ایران موفق شدند مقابل عراقی‌ها به برتری دست پیدا کنند تا صعودشان به مرحله حذفی مسجل شود که این اتفاق موجب شد چشم شاگردان رسول خطیبی به دو بازی گروه A و دیدار الاهلی عربستان و الدحیل قطر برود.

پس از صعود تراکتور به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های ACL۲۰۲۱، تیم‌های بزرگی مانند الدحیل قطر، السد قطر و الاهلی عربستان از صعود بازماندند تا فوتبال کشور قطر پس از مدت‌ها در دور حذفی هیچ نماینده‌ای نداشته باشد. یکی از نکات عجیب این بازی‌ها، حذف هر سه نماینده کشور قطر بود که هزینه زیادی برای موفقیت در این رقابت‌ها کرده بودند. الریان با تنها ۲ امتیاز در گروه E آخر شد، السد علی رغم کسب ۱۰ امتیاز در گروه D نتوانست به عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم صعود کند و الدحیل نیز با ۸ امتیاز و قرار گرفتن در رده دوم گروه C از صعود به دور حذفی باز ماند.

برای اولین بار، لیگ قهرمانان آسیا با حضور ۴۰ تیم در این مسابقات برگزار شد و چهار تیم گوا هند، الوحدت اردن، AGMK ازبکستان و استقلال تاجیکستان برای نخستین بار حضور در این رقابت‌ها را تجربه کردند. تجربه‌ای که برای تیم تاجیکستانی خاطره‌ساز شد و آن‌ها توانستند به عنوان صدرنشین گروه A راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند و میزبان پرسپولیس ایران، نایب قهرمان فصل قبل در این مرحله باشند.

تیم فوتبال پرسپولیس با کسب ۱۵، استقلالی‌ها با کسب ۱۱ و پرشورهای تبریزی نیز با ۱۰ امتیاز در جاده خوش‌بختی قرار گرفتند تا برای تقابل‌های حساس دور یک‌شانزدهم نهایی در اواخر شهریورماه آماده شوند.

برنامه رقابت‌های این مرحله نیز توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص شد که به‌شرح زیر است؛

استقلال تاجیکستان – پرسپولیس
استقلال – الهلال عربستان
النصر عربستان – تراکتور
شارجه امارات – الوحده امارات

طبق فرمول اعلام شده توسط AFC، این مرحله به صورت تک‌‎بازی برگزار خواهد شد و تیم فوتبال استقلال نیز در میان نمایندگان ایران میزبان الهلال عربستان شد. پرسپولیس و تراکتور به ترتیب باید دیدارهای خود را مقابل استقلال تاجیکستان و النصر عربستان در شهرهای دوشنبه و ریاض برگزار کنند.

این مسابقات در دو روز ۱۳ و ۱۴ سپتامبر (۲۲ و ۲۳ شهریور ماه) برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : راه دانا