حجت غفوری جوان دهه شصتی با مدرک لیسانس و متأهل هستم، سال 95 تاکسی گرفتم و روی تاکسی کار می‌کنم در مسائل اجتماعی قبلا هم کار می‌کردم، شروع کار با طرح مشکلات مردم و پیگیری آن بود از مطالبات ریز و درشت مردم که منعکس و پیگیری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از خبرگزاری فارس – کرمان، این روزها که فضای انتخاباتی بر کشور حاکم است یکی از مهمترین مباحث مطالباتی است که مردم از کاندیداهایی که قرار است پس از انتخاب بر کرسی قدرت بنشینند، دارند بخصوص اگر این مطالبات سال‌هاست بر زمین مانده باشد.

حجت غفوری یک راننده تاکسی ساکن شهربابک استان کرمان است که همت و غیرت را سرلوحه کار خود کرده و در یک اقدام بی‌نظیر که می‌تواند الگویی برای مسئولان باشد مشکلات ریز و درشت مردم شهرش را پیگیری و برای رفع آن مشکلات مطالبه و آنها را به سرانجام می‌رساند.

شهربابک در استان کرمان معروف به شهر مس و فیروزه است و ظرفیت های کشاورزی و … و حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، از پاییز ۹۵ گروه مطالبه‌گری‌شان راه افتاد، در این زمینه گفت‌وگویی داشتیم با این جوان ۳۵ ساله شهربابکی که در ادامه می‌خوانید و ماجرا را از زبان خودش برایتان روایت می‌کنیم.

حجت غفوری متولد سال ۱۳۶۵ با مدرک لیسانس هستم، متأهل و سه فرزند دارم، سال ۹۵ تاکسی گرفتم و روی تاکسی کار می‌کنم در مسائل اجتماعی قبلا هم کار می‌کردم. شروع کار با طرح مشکلات مردم و پیگیری آن بود از مطالبات ریز و درشت مردم که منعکس و پیگیری می‌شود.

حدود چهار پنج سال است یک گروه مجازی راه انداختیم و مشکلات مردم را طی این مدت در این گروه منتقل می‌کردیم در حال حاضر در ایسنتاگرام ۱۷ هزار نفر عضو و در تلگرام ۱۰ هزار نفر عضو داریم و در واتساپ حدود ۳۰ گروه داریم، کار ما مطالبه‌گری است و در کنار آن کار خیریه هم انجام می‌دهیم.

مطالیات و مشکلات جزئی و کلان در شهرستان زیاد داریم که در این گروه‌ها مطرح شده و برای پیگیری به مسئولان منتقل می‌کردیم این مشکلات در تمام زمینه‌ها هست، مطالبه‌گری و خیریه را با هم انجام می‌دهیم و این باعث شده در بین مردم بسیار استقبال شود و نفوذ پیدا کند.

مطالبه‌گری که به قیمت اخراج از یک شرکت تمام شد

به عنوان مثال اکنون یک مطالبه معدنی در شهربابک داریم که یک شرکت شخصی حدود ۲۰ سال هست که کار می‌کند و قراردادی داشته برای انجام کار و اکنون گسترش داده است در حالی که در حال حاضر درآمد ماهانه بالایی دارد این معدن آب شرب شهر ما را استفاده می‌کند و … همه به جیب یک شخص می‌رود که در خارج از کشور سکونت دارد.

شغل من تاکسیران هست و در همین شرکت هم به عنوان نیروی راننده تاکسی بودم و قرارداد داشتم برای روزانه تعدادی سرویس که پس از مطالبه‌گری اخراج شدم.

تقریبا هر مطالبه‌ای که دنبال کردیم به راحتی حل شدند و به نتیجه رسیدند و مسئولان شهر ما حتی دادستان شهر هم وقتی تماس می‌گیریم با اولین تماس پاسخ می‌دهند، همه مسئولان پاسخگو هستند و حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد مطالبات به نتیجه می‌رسند.

اسم گروه ما در شهربابک «خشت‌های مهربانی و اتحاد» هست حتی اسم هم با کمک خود مردم انتخاب شد و مردم در عضوگیری و … کمک کردند و حتی مسئولان هم عضو گروه‌های مطالبه‌گری ما شدند.

ساخت بخش دیالیز به صورت کاملا مردمی

یکی از مشکلات مردم برای بیماران شهرستان در خصوص دیالیز بود که با مدیر بیمارستان جلسه گرفتیم و گفتیم راهکار بدهد برای راه‌اندازی بخش و ایشان گفت نیاز به کمک مالی و تجهیزات داریم که شروع به کار کردیم و بخش دیالیز را به صورت مردمی از صفر تا صد آن را ساختیم.

نقطه اوج کارمان در زلزله کرمانشاه  بود که حدود پتج تریلر کمک مردمی از شهربابک جمع کردیم و به منطقه اعزام کردیم و در سیل خوزستان و … هم به همین شکل، در مناسبت‌های مختلف به نیازمندان کمک‌رسانی می‌شود در قالب کارهای جهادی حتی از خانه‌سازی و کمک‌های درمانی به مردم داده شده است.

از زمان شیوع کرونا نیز کارهای ضدعفونی و اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا و کار اطلاع‌رسانی در گروه‌ها در سطح شهرستان انجام شد و توزیع ماسک هم انجام شده است.

سختی‌های مسیر مطالبه‌گری هم مانع ادامه کار نشد

موردهایی داشتم از جمله بازداشت‌هایی که طی این سال‌ها شدن و همچنین برای چند ساعتی نیز به زندان رفتم آن به به خاطر مطالبه‌های به‌حقی که داشتم اما با فشار مسئولان حتی بازداشت شدم ولی با حمایت مردم، زندان من به سه تا چهار ساعت بیشتر نرسیده است حتی گوشی من را توقیف کردند و این اتفاقات اعتماد و حمایت مردم را بیشتر می‌کرد.

در شهر ما زمانی به گونه‌ای بود که مردم جرئت نداشتند مطالبات خود را مطرح کنند الان در شهرمان همه مردم مطالبه‌گر هستند و اگر مسئولی سربالا جواب بدهد می‌گویند در گروه گذاشته شود تا مردم بدانند کدام مسئول شهر پاسخگو نیست.

خواسته مطالبه‌گر جوان از رئیس جمهور آینده

دولت باید خودش را موظف کند و مجموعه‌های مطالبه گری در شهرها راه بیندازد و این گروه‌ها شناسنامه‌‌دار شوند تا با مجوز حق مطالبه‌گری و انتقال مطالبات مردم به مسئولان را داشته باشند و پیگیری کنند.

مهمترین دلیل موفقیت ما در این راه این هست که بدون هیچ نگاه سیاسی به کارمان ادامه می‌دهیم و تنها دلیل همراهی مردم و افزایش قدرت ما این بود که نگاه سیاسی نداشتیم و همیشه بی‌طرف و طرف مردم بودیم.

و اما این راننده تاکسی مطالبه‌گر معتقد است تمام کارهایی که انجام می‌دهد به خاطر اعتقادی هست که دارد، «برکت هر کاری را خدا می‌دهد» و آقای حجت غفوری با اینکه امرار و معاش زندگی‌اش از راه یک تاکسی می‌گذرد و حقوق نجومی ندارد اما با تمام وجود پیگیر مشکلات و مطالبات مردم شهرش هست و همچنان خواهد بود.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق/ی