عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: رییس مجلس طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ رحیم زارع عضو کمیسیون تلفیق اظهار کرد: محمدباقر قالیباف رییس مجلس طی نامه‌ای به رییس جمهور خواستار اصلاحات اساسی در بودجه ۱۴۰۰  شد.

وی افزود: بعد از ابلاغیه ۲۳ آذرماه رهبری به دولت مبنی بر استفاده حداقلی از منابع نفتی برای هزینه‌های جاری، منابع و مصارف لایحه بودجه ۱۴۰۰ را دچار تغییرات عمده‌ای شدند.

عضو کمیسیون تلفیق  تصریح کرد: در همین راستا رئیس مجلس طی نامه‌ای در تاریخ ۲۵ آذر خطاب به رئیس جمهور، مطابق اصل ۵۲ قانون اساسی، اصلاحات لایحه دولت را مطالبه کردند تا بودجه با درآمدهای پایدار، حداقل وابستگی به نفت و اصلاحات ساختاری بودجه ارائه شود.

محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس هم با اشاره به این نامه توضیح  داد: در جلسه اخیر کمیسیون، نامه رهبر انقلاب که با امضای رئیس دفتر ایشان به رئیس جمهور واصل شده بود قرائت شد‌.

وی با بیان اینکه در نامه ای که رهبر انقلاب خطاب به رئیس‌جمهور واصل داشته بودند درباره فروش نفت تاکید شده بود تجدید نظر انجام شود، ادامه داد: در نامه رهبر انقلاب به رئیس جمهور تاکید شده بود اگر فروش نفت از یک میلیون بشکه نفت انجام شد، سهم صندوق توسعه ملی پرداخت و بدهی ها نیز تسویه و برای مصارف بودجه ای از صندوق توسعه ملی برداشتی انجام نشود.

نماینده الیگودرز در مجلس تصریح کرد: با توجه به نامه رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور باید در بخش مصارف پیشنهاد شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ تجدیدنظری انجام شود و تغییراتی اعمال شود که به همین دلیل رئیس مجلس طی نامه‌ای از  رئیس جمهور خواستار ایجاد این اصلاحات در لایحه بودجه سال آینده شده است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و  بودجه و محاسبات مجلس عنوان کرد:  فارغ از اینکه لایحه بودجه سال آینده در مجلس تصویب یا رد می‌شود دولت باید این تغییرات را اعمال کند و بار دیگر اصلاحات را به مجلس واصل کند.

انتهای پیام/