سردار سلیمانی در اجلاسیه کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان گفت: کرمان در دفاع از انقلاب جز استان‌های سرآمد است؛ در حالی که جز استان‌های شرقی و فاصله دار با مراکز فرهنگی موثر بر انقلاب بود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجلاسیه کنگره ۶۵۰۰ شهید استان کرمان در جمع کثیری از مردم و مسئولین ارشد استان و جمعی از همرزمانش از عراق و لبنان و سوریه گفت: خداوند سبحان را سپاسگذارم که در این گنگره بسیار ارزشمند که به یاد ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که در قالب لشکر ۴۱ ثارالله جنگیدند و به شهادت رسیدند، حضور دارم.

وی ادامه داد: از تمامی دست اندرکاران این کنگره عمیق و پربار که در طول یک هفته استمرار داشته و امروز اختتامیه آن است و از همه بخش های استان استانداری، بنیاد شهید، امام جمعه و … به نیابت از مردم شریف کرمان تقدیر و تشکر می کنم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: دست پر حکمت مقام معظم رهبری به خاطر بیانات ارزشمندشان در طلیعه این کنگره که در دفعات گوناگون بیان داشته اند را به نیابت از شما و با همه شما می‌بوسیم و از خداوند طول عمر بلند را برای ایشان خواستاریم.

کرمان در دفاع مقدس نقش موثری داشت

وی بااشاره به برگزاری کنگره شهدا در کرمان اظهار داشت: کسانی که عمرشان به قبل و بعد از انقلاب اقتضا می کند، این صحبت‌ها را تائید خواهند کرد؛ کرمان بر خلاف برخی تصورات، استان خشکی نیست و خداوند کرمان را از موهبت های بزرگی بهره مند کرده است. یکی از افتخارات کرمان این است که به رشد و نمو چنین انسان های ارزشمندی همچون شهدا پرداخت. کرمان جزء نمونه شهرهای کشور ما قبل از انقلاب بود که با فساد حکومتی سازمان دهی شده نظام سابق مبارزه کرد؛ لذا هیچ یک از مظاهر فساد در کرمان نتوانستند ظهور کنند و دست رد مردم بر سینه طاغوت زده شد. بنابراین در دوران قبل از انقلاب هیچ یک از مظاهر فساد در کرمان وجود نداشته و بسیار نادر بود.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه کرمان در دفاع از انقلاب جز استان‌های سرآمد است؛ گفت: با اینکه کرمان از استان های شرقی و فاصله دار با مراکز فرهنگی موثر بر انقلاب بود؛ اما در ابعاد گوناگون در انقلاب تاثیر به سزایی داشت و شخصیت های بزرگی همچون شهید باهنر، مرحوم هاشمی و دیگر علمای کرمان در صدر مجاهدت‌ها بودند. در زمان دفاع مقدس هم اکثر علما یا فرزندانشان در جنگ شرکت کردند یا جانباز و شهید شدند و علمای زیاد در کرمان پدر شهید هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: کرمان در دفاع مقدس نقش موثری داشت در حالی که قریب به یک و نیم میلیون نفر جمعیت داشت؛ اما بابغ بر ۲۰ هزار رزمنده به دفاع مقدس اعزام کرد و این نشان از سهم ارزنده کرمان از لحاظ جمعیتی در کشور دارد.

این مقام مسئول گفت: کرمان حتی در دفاع مقدس از ولایت در دوران امام راحل و خامنه ای در تأسی جایگاه نظام نقش موثری داشت و اولین منبری که بحث مرجعیت رهبری را اعلام کرد، در کرمان بود.

وی ادامه داد: مردم کرمان طبق فرمایش رهبری نجیب، ارزشمند ،صبور و قابل تقدیر هستند؛ لذا حق دارد جدا از کنگره یاد فرزندانشان، یاد خود مردم گرامی داشته شود.

مظهر انقلاب فرهنگی، دفاع مقدس بود

سردار سلیمانی بیان کرد: این پاسداشت ها، ارزش کسانی را که جوانان و نوجوانان توفیق درک آنها را نداشته‌اند به آنها نمایان می‌کند و با این صحنه‌ها آشنا می کند و این داروی ارزشمند را به آنها می‌نوشاند. زیرا در هر جامعه‌ای اگر کسی بخواهد فرهنگ جامعه نمایان شود باید بر آن ارزشهای اثرگذار تاکید کند و هیچ چیز به اندازه دفاع مقدس بر جامعه اثرگذار نخواهد بود؛ زیرا دفاع مقدس یک گنجینه گران بها است.

وی ابراز داشت: شهید با تمام وجود در تأثیرسازی جامعه موثر است و دفاع مقدس ویژگی هایی دارد که در هیچ جا به این جامعیت وجود ندارد؛ همانطور انقلاب ساختار این نظام ستم شاهی را نابود کرد و یک ساختار اسلامی را جایگزین کرد و آنچه از بحران دشمن تبدیل به فرصت شد توانست در اثر این بحران و جنگ دو نتیجه بسیار با اهمیت در بعد فرهنگی به منصه ظهور برساند.

سردار سلیمانی ادامه داد: یک مسئله زدودن نظام پوسیده پهلوی بود و امروز در سراسر کشور مزارهای پر افتخار شهدا وجود دارد همین مسئله، وسعت اثر در زنده کردن ارزش‌های دینی داشت؛ لذا دفاع مقدس در نمایاندن ارزش های دینی بیشترین تاثیر را داشت؛ اما مظهر انقلاب فرهنگی دفاع مقدس بود که قدرت دین به اتکا به دین را نشان داد لذا دفاع مقدس مدرسه شد.

وی تصریح کرد: بنابراین در مباحث مدافعین دفاع از حرم و ایجاد فرهنگ جدید در جامعه به عنوان دفاع حرم است و این مشق سرمشقش از دفاع مقدس بود و این غلیان روحی در جوانان ما عامل رفتن به سمت دفاع از حرم و انسانیت بود.

سردار سلیمانی گفت: در خصوص شهید چند نکته مهم وجود دارد که باید همه توجه کنند؛ چرا که تمام بدن ما غرق در خون شهداست و شاید بیشتر به دلیل حمایت از خون شهدا مورد مواخذه قرار بگیریم. بنابراین تکلیف بر ما بسیار سنگین است و وقتی می توانیم بگوییم حقمان را ادا کرده‌ایم که خداوند وصول شهدا را به ما عطا کرده باشد .

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: چند خصوصیت مهم شهدا که ما مشاهده کرده‌ایم  این بود که شهید خود را از نعمت های مادی و دنیوی محروم می کند و فرصت عمرش را به راهی که ارزشمند است صرف می کند.

وی ادامه داد: اینکه گفته می‌شود شهید قبل از شهادت خود به فیض شهادت می رسد یک واقعیت است و در واقع شهادت به دست آوردن نتیجه زحمت ها است؛ همانطور که علما بزرگ بین علم به خدا و شهادت ربط می دهند و می گویند شهید با معرفتی که پیدا می کند بالاتر از علم به خداوند است؛ به این معنی که در واقع ابتدا آثار شهادت در درون شهدا نمایان می شود سپس آنان به شهادت می رسند.

این مقام مسئول عنوان کرد: امام علی علیه السلام  به رغم دارا بودن علم نبوی و شهودی می فرمایند” اگر در رویارویی با دشمن امید به شهادت نداشتم مرکبم را سوار می شدم تا باد شمال به جنوب می رسید شما را رها می کردم”.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهید با عمل به حکم خدا این علم را پیدا می کند و هر روز نام آن ها نمایان تر می شود، عنوان کرد: شهیدان همیشه در بالای بام هستند و دیده می شوند زیرا خود را فراموش کردند و خدا را یاد کرده اند؛ شرط یاد کردن معنوی الهی این است که انسان خود را فراموش کند و بنده خدا باشد.

شهدا شوق به وصال داشتند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شهدا هر دو جهاد را با هم انجام می دادند و پیروز میشدند، ابراز کرد: لذا هم بر دشمن درون و بیرون پیروز شدند و در شب های عملیات چهره های خندان شهدا دیدنی بود؛ چرا که شهدا شوق به وصول داشتند.

این مقام مسئول عنوان کرد: در طول این چهل سال پیروزی انقلاب را جشن گرفته ایم و باید دست این مردم را بوسید؛ مردم با وجود مشکلات پای انقلاب و رهبری ایستاده اند و انقلاب را با تمام وجود حفظ و حراست می کنند و در طول این چهل سال به رغم همه مشکلات، پیروزی‌های زیادی به دست آمده است.

با تکیه بر اسلام توانستیم به پیروزی‌های بسیاری دست یابیم

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه در طول چهل سال پیروزی های بزرگی را کسب کرده ایم، تصریح کرد: اگرچه به ظاهر خسارت های مادی دیده ایم؛ اما انقلاب توانست همه مشکلات را به پیروزی تبدیل کند و اگر ما انقلاب را بر پایه اسلام، انسانیت و مردم ایران بسنجیم، دشمن می خواهد دین اسلام و مردم ایران را نادانسته و یا دانسته نابود کند.

وی با تأکید بر اینکه عنصر اصلی پیروزی اسلام، امام خمینی(ره) بود، اظهار کرد: ما با تکیه بر اسلام توانستیم به پیروزی‌های بسیاری دست یابیم.

در هیچ تصمیم‌گیری امکان ندارد در صدر آن منافع اسلام نباشد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: در هیچ تصمیم گیری در نظام امکان ندارد تصمیمی به نقطه ظهور برسد اما در صدر آن منافع اسلام نباشد؛ قبل از انقلاب عراق امروزی پرچم دشمنی با ایران را داشت و در دوره حاکمیت بعثی و اگر در دوران نیروهای مسلح عراق و ایران تحقیق کنید، مشاهده می‌کنید که دکترین نظامی ایران و عراق قبل از انقلاب، استراتژی مقابله با طرفین بود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جنگ بسیار سنگینی بین ما اتفاق افتاد و عراق و صدام با وجود ۶۰ درصد شیعه توانست آن شیعیان را وادار به جنگ هشت ساله کند، ابراز کرد: امروز عراق از قلعه دشمنی با ایران تبدیل به قلعه دوستی با ایران شده است و ایران هیچ نگرانی از مرزهای غربی ندارد و ملت عراق را یک دژ محکم برای دفاع از خود می شناسد و این دوستی با قدرت اسلام حاصل شده است؛ تاثیر انقلاب این بود که از زیر آوار تاریخی سه دوره، امام (ره) اسلام ناب را تبیین کرد و استکبار و خطرات آن را تبیین و مشخص کرد و با انقلاب جریان های اسلامی شکل گرفتند.

توان تحمل دشمن از ۲۲ روز به ۲ روز رسیده

این مقام مسئول اظهار کرد: اگر دو قدرت مقاومت در فلسطین نبود، آیا رژیم صهیونیستی کودک‌کش با این هجم از اختیارات که در اختیار او گذاشته اند این نظام را آزاد می‌گذاشت؟

وی با اشاره به اینکه قدرت ارزشمند حزب الله و فلسطین ابراز کرد: توان تحمل دشمن از ۲۲ روز به ۲ روز رسیده و این از اثرات انقلاب اسلامی بر دنیا و ایران است.

سردار سلیمانی اظهار کرد: دشمن اصرار به برجام ۲ دارد و این مسئله از ابتدا کاملا مشهود بود که برجام، ۳ ضلعی است؛ اینکه اصرار بر برجام ۲ دارند به دلیل قدرت اسلام اصیل و نابی است که در مقابل اسلام وهابی شکل گرفته و می‌خواهند با توافق با ایران، ریشه آن را بخشکانند. آنها میخواهند جریان‌های اسلامی در برجام ۲ خشکانده شود و این ادامه دارد تا برجام ۳ و هدف خشکاندن ایران و اسلام است.

فرهنگسازی شهدای مدافع حرم ایران را در همه خطرها قدرتمند و بیمه کرده است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه حادثه زاهدان توسط پس مانده‌های وهابی و یهودی صورت گرفت، ابراز کرد: تاثیر فرهنگسازی شهدای حرم به گونه‌ای بود که ایران را در همه خطرها قدرتمند و بیمه کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: یکی از شاهکارهای امام راحل این بود که ایران را مهد اسلام و اسلام را پشتوانه نظام قرار داد؛ و هم اکنون دعوا بر سر همین عنصر است و برخی نادانسته آن را تضعیف می کنند و نمی دانند که هیچ کشوری به اندازه ایران در منطقه اقتدار ندارد.

وی اظهار کرد: امام خمینی (ره) اقتدار داشت و این قدرت به ظاهر مادی نیست؛ او شاه را هیچ می پنداشت. در تاریخ مدرس هم مقابل رضا خان ایستاد؛ امروز هم همین است؛ ایران با اقتدار مقابل استکبار ایستاده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز می بینیم که ترامپ خطاب به آل سعود می‌گوید اگر ما دو هفته از شما حمایت نکنیم، شما دیگر وجود نخواهید داشت؛ یا خطاب به اروپایی‌های صنعتی می‌گوید اگر هزینه ما را ندهید نمی‌توانیم امنیت شما را برقرار کنیم. این اقتدارها عاریه‌ای است.

امروز ایران به خاطر تمسک به اسلام و مذهب، اقتدار واقعی دارد

وی با بیان اینکه امروزه ایران به خاطر تمسک به اسلام و مذهب، اقتدار واقعی را دارد، عنوان کرد: وگرنه اروپا و آل سعود کوتوله های سیاسی هستند که اقتدار عاریه ای دارند؛ زیرا ترامپ امنیت و بقای آنها را وابسته به خودش میداند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه اقتدار دارای چهار خصوصیت است که کشوری با داشتن آنها می‌تواند دارای اقتدار باشد، افزود: تمسک به اسلام و مذهب و تاثیر اسلام بر پیروزی‌های ملت ما، دارا بودن رهبری حکیم، دارا بودن انسانهای فداکار و ایثارگر و مرعوب نشدن در مقابل دشمن از جمله این خصوصیت‌های است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن با سه عامل ترساندن، لشکر کشی و اتحادسازی‌های ناپایدار، ارعاب ایجاد می کند، تصریح کرد: دشمن به دو دلیل وابستگی ایجاد می‌کند؛ یکی برای اثرگذاری و دیگری فروپاشی؛ برای آنکه میخواهد هرجا اراده کرد بتواند با وابستگی به خود، کشورها را به فرو پاشی برساند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز کرد: امروزه کشورهای سعودی و امارات به رژیم صهیونیستی تمسک جسته‌اند و این به دلیل ناپایداری وضع آنها است؛ بنابراین یکی از دلایل مهم اقتدار ملت ما در این دوره مرعوب نشدن است؛ زیرا دشمن علی‌رغم همه قلدری‌هایی که انجام داده است تاکنون نتوانسته ملت ایران را بترساند و امروز دشمن اقرار به شکست می‌کند.

وی گفت: به دلایلی شکست دشمن در برابر ما حتمی است؛ اول آن که دشمن دارای روحیه استکباری و به دنبال تحقیر ملت‌های جهان است و این خصوصیات جزو ذات استکبار است و قابل گرفتن از ذات او هم نیست. دلیل دوم، نادیده انگاشتن ملت ها و منافع کشورهاست؛ سومین علت آن هم سرمایه‌گذاری بر حکومت‌های نامشروع است. با این توضیح که مشروعیت در روی کارآمدن، فرهنگ ملت و همچنین توجه به آرا ملت‌ها است.

عوامل شکست دشمن در درون دشمن و عوامل موفقیت ما، در ذات ما است

سردار سلیمانی افزود: از این رو امروز خیلی از نظام‌های منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای نامشروع هستند و حقوق بشری که آمریکا از آن دم می زند، رعایت نمی‌شود. شاهد این ادعا کودکی است که به دلیل اعتقاداتش در برابر چشمان مادرش در عربستان سر بریده می شود.

وی با بر شمردن چهارمین دلیل شکست دشمن، بیان کرد: امروز ناتوانی قدرت‌های ایجاد شده توسط آمریکا در منطقه به همه ثابت شده است.

سردار سلیمانی افزود: تضاد شدید فرهنگی در مسائل اخلاقی و سنت های دینی و همچنین سرقت منابع و فقیر نگه داشتن ملت ها از دیگر دلایل شکست دشمن است.

فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی با بیان این که آمریکا در هر منطقه‌ای وارد شود آن را ناامن می‌کند، ابراز کرد: عراق را به مدت ۱۷ سال با ناامنی‌های مصنوعی درگیر کردند و همچنین افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان حضور پیدا کردند. ناامن کردن هر منطقه جزو ذات آمریکاست و ما معتقدیم عوامل شکست دشمن در درون دشمن و عوامل موفقیت ما هم، در ذات ما قرار دارد.

 

انتهای پیام/م