سرپرست استانداری کرمان در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه 3 (شهرستان های بم، ریگان و فهرج) تاکید کرد: در این جلسه اعلام شد که موضوع کارخانه لاستیک در ریگان با توجه به بررسی های انجام شده، منتفی است و قابل پیگیری نمی باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ محمدجواد فدائی در نشست فرماندهی اقتصاد مقاومتی منطقه ۳ (شهرستان های بم، ریگان و فهرج) افزود: در این جلسه مقرر شد که طرح جامع گردشگری شرق استان با پیگیری میراث فرهنگی به تصویب شورای توسعه و مدیریت استان رسیده و توسط معاون عمرانی استانداری به فرمانداری های بم، ریگان، فهرج، نرماشیر و معین منطقه ارسال شود و همچنین معین منطقه پروژه های پیشنهادی خود را در چارچوب طرح به استانداری و فرمانداری ها ارسال کندد و سایر پروژه های طرح جامع نیز با پیگیری فرمانداری ها توسط بخش خصوصی اجرا شود.

 

وی گفت: تجمیع زمین های کشاورزی و توسعه آبیاری نوین در این منطقه، کار بسیار ارزشمندی است که بایدبا جدیت دنبال شود.

 

وی اظهارداشت: در این نشست مصوب شد که برای اجرای ۱۰ طرح برداشت، بسته بندی و نگهداری و نیز فرآوری محصولات خرما تسهیلات لازم اختصاص یابد و در پایان سال جاری به افتتاح برسد.

سرپرست استانداری کرمان گفت: در این جلسه همچنین مقرر شد اجرای حاکم نشین، کلاه فرنگی، چهارفصل و سر در ارگ قدیم در سال جاری انجام شود و همچنین مقرر شد توسط فرمانداری و میراث فرهنگی کار قیمت گذاری و توافق با مالکین راانجام دهد و اعتبار تملک آن توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تامین شود.

فدائی تاکید کرد: در این جلسه اعلام شد که موضوع کارخانه لاستیک در ریگان با توجه به بررسی های انجام شده، منتفی است و قابل پیگیری نمی باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز با تاکید بر تدوین برنامه اقتصاد مقاومتی سالانه برای شهرستان، گفت: در استان کرمان ۲۲۰ پروژه اقتصادمقاومتی تعریف شده که ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد و یک دوم اشتغال پیش بینی شده را محقق می کند.

وی به واگذاری پروژه های نیمه تمام در شهرستان ها نیز تاکید کرد و گفت: ۱۷۰ پروژه نیمه تمام در استان کرمان آماده واگذاری است.

وی اظهارداشت: در شرق استان ۱۹طرح با ۳۳ میلیارد تومان اعتبار آماده واگذاری به بخش خصوصی است که از این تعداد ۵ پروژه مربوط به شهرستان بم است.

رودری تاکید کرد: بالغ بر ۶ هزار فرصت شغلی تعهد اشتغال داریم که در سال جاری ۷۹۳ فرصت شغلی ایجاد شده است و از برنامه زمان بندی در این حوزه عقب هستیم.

فرماندار شهرستان بم نیز گفت: در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی در شرق استان، ۹۰ درصد اقتصاد مردم را به خود وابسته کرده است.

هادی شهسوارپور افزود: با توجه به وجود ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی باغی در شهرستان بم، استفاده از سیستم های نوین آبیاری در این منطقه ضروری است و در این رابطه دوره های آموزشی و هماهنگی های لازم نیز صورت گرفته است.

وی بر پیگیری برای تکمیل بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیز تاکید کرد و گفت: کمبود تخت بیمارستانی یکی از مشکلات این شهرستان به شمار می رود وبرای تکمیل این بیمارستان نیز پیگیری هایی انجام شده است.

فرماندار شهرستان ریگان نیز گفت: تعهد ایجاد اشتغال این شهرستان در سال جاری ۴۲۰ شغل بوده است که تاکنون ۱۲۱ شغل ایجاد شده است.

امین باقری افزود: ۲۰ صندوق خرد روستایی در این شهرستان تشکیل شده که ۶ صندوق به صورت فعال درحال ادامه کار هستند.

وی اظهارداشت: در شهرستان ریگان به دنبال راه اندازی صنایع وابسته به خودروسازی و فعال سازی معادن هستیم.

وی تصریح کرد: مشکل اصلی این شهرستان در عدم وجود زیرساخت های توسعه است که باید برای رفع این مشکل تلاش مضاعفی صورت گیرد.

وی اظهارداشت: در صورت تامین زیرساخت ها، امکانات مناسبی برای جلب سرمایه گذاری و توسعه فراهم شده و جذابیت های این منطقه افزایش می یابد.

فرماندار ریگان بر احداث جاده رستم آباد – ریگان و باند دوم ریگان – جاسک نیز تاکید کرد.

باقری بر تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز نیز تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی، باید آب موجود را مدیریت کرده و فرهنگ استفاده صحیح از آب را نیز توسعه داد.

فرماندار شهرستان فهرج نیز گفت: متاسفانه صنعت و معدن خاصی در این شهرستان وجود ندارد و ظرفیت های توسعه بر مبنای گردشگری شکل گرفته است.

امیر باقری زاده با اشاره به اینکه ۲۳ صندوق خرد روستایی تاکنون در شهرستان فهرج راه اندازی شده است، ادامه داد: سهم معین اقتصادی تاکنون در ۳ صندوق پرداخت شده و در چهار صندوق نیز در آینده نزدیک پرداخت می شود و در ادامه ۱۵۰ مورد وام خرد روستایی از سوی این صندوق ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/