فرمانده انتظامي استان کرمان از کشف 270 هزار لیتر سوخت قاچاق و برخورد با بيش از 270 فرد متخلف در اين زمينه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رضا بنی‌اسدی‌فر اظهار داشت: طی سال جاری در راستای تحقق شعار سال و در جهت مبارزه با کالای قاچاق به‌ویژه جلوگیری از خروج فرآورده‌های نفتی از کشور، برخورد با تخلفات و جرائم اقتصادی به طور ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمان افزود: در همین راستا ماموران پلیس سراسر استان در راستای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از خروج فرآورده‌های نفتی ضمن کنترل محورهای ورودی و خروجی و محورهای صعب‌العبور حوزه خود طی ۲۰ روز گذشته ۲۷۰ هزار لیتر سوخت قاچاق  کشف کردند.

بنی‌اسدی‌فر تصریح کرد: در این مدت با تلاش بی‌وقفه پلیس به ویژه دوایر مبارزه با قاچاق کالای پلیس آگاهی از تعداد ۱۴۷ دستگاه خودروی سواری بیش از۷۱ هزار لیتر بنزین و از۴۰ دستگاه وانت بیش از۳۹ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق کشف شد که البته صرف‌نظر از این دستاورد خوب این عمل خطرناک رانندگان خودروهای سواری و وانت به مثابه حمل بمب متحرک است و خطرات زیادی را برای خودشان و سایرین به همراه دارد.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی از چندین دستگاه کامیون و تریلر بیش از۸۹ هزار لیتر و از ۱۷ دستگاه اتوبوس بیش از۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی و همچنین از چند محل دپوی غیر مجاز هم حدود ۱۶ هزار لیتر گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به دستگیری و تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰۰ متهم و متخلف در زمینه قاچاق سوخت خاطرنشان کرد: سوخت و منابع زیرزمینی کشور گنج‌های کنونی و میراثی ارزشمند برای نسل‌های فردا هستند که خروج غیرمجاز آنها خسارات بی‌شمار و غیرقابل جبران زیادی بر کشور و ملت وارد می‌کند و نیاز است با دلسوزی حفظ و بصورت بهینه در عرصه رفاه عمومی، کار و اشتغال مصرف شوند.

انتهای پیام/