رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان ۳۰ بهمن ماه امسال در شهرستان بم برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل ، یدالله موحد ،رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار فرصت مغتنمی برای کنترل خشم و پیشگیری از خشونت و نیز ترویج فرهنگ صلح و سازش، مدارا، ایثار و گذشت به وجود آورده است، گفت: چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان ۳۰ بهمن ماه امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان بم برگزار می‌شود.

او افزود: باور و اعتقاد جمعی مدیران قضایی، امنیتی، انتظامی و نخبگان علمی این است که برای تغییرات مثبت در سیمای جنایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری از خشونت و تبیین و تضمین عدالت و امنیت پایدار راهبردی کارآمدتر و موثرتر از نهاد‌های دینی و مردمی، متنفذین و سران طوایف وجود ندارد و این راهکارها؛ کم هزینه و اطمینان بخش است.

موحد اظهارکرد: دادگستری استان کرمان طی سال‌های اخیر به عنوان یک برنامه اولویت دار با دعوت از ریش سفیدان طوایف مختلف بخصوص در جنوب و شرق استان در قالب همایش‌های آئین برادری برای ایجاد صلح و سازش و رفع نزاع‌های قومی و محلی موفق عمل کرده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: دین باوری و حاکمیت ارزش‌های دینی در جامعه و کاهش کجروی، ناهنجاری و جرائم مستلزم بازتعریف نقش نهاد‌های مذهبی و مردمی است که بدون تردید اقداماتِ علماء، مبلغین مذهبی و معتمدین، متنفذین و سران طوایف و مصلحین می‌تواند با توجه به نقش و جایگاه ویژه‌ای که این افراد در طایفه و منطقه خویش دارند، با احیای آیین‌های بومی و دینی از جمله کدخدامنشی و حل مشکلات با ریش سفیدی در این زمینه بسیار مؤثر واقع شود.

موحد تاکید کرد: چهارمین گردهمایی علماء و سران طوایف شرق استان کرمان به منظور اقدام در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد اجرای سند تحول دستگاه قضا مبنی بر استفاده از مشارکت مردمی و اجرای برنامه جامع کنترل و کاهش خشونت و با هدف آسیب شناسی برنامه‌ها و ارزیابی اقدامات و میزان اثربخشی آن‌ها برای اجرای مفاد میثاق نامه عدالت و امنیت پایدار با رویکرد کنترل و کاهش جرائم خشن و آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خشونت در این مناطق برگزار می‌شود.

انتهای پیام/