مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان گفت: در مجموع اعضای هیئت‌های نظارت استان کرمان در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخشداری‌ها ۱۸۲ نفر هستند که بر فرآیند انتخابات مجلس در استان کرمان نظارت می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،رضا رضایی  با اشاره به آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمان اظهار داشت: از فردا ۹ آذر ثبت‌نام از کاندیداهای مجلس انجام می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا نقش هیئت نظارت و دفاتر نظارت و بازرسی انتخابات در کشور و استان نقش بسیار مهمی است گفت: هیئت نظارت بر انتخابات در استان کرمان تشکیل شده و ابلاغ اعضای هیئت نظارت استان با امضای آیت‌الله جنتی به آنها ارسال شده است.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از پایه‌های اصلی برگزاری انتخابات بحث نظارت است افزود: جلسات متعددی در رابطه با انتخابات مجلس در استان کرمان برگزار شده و هیئتهای نظارت شهرستان‌ها نیز تشکیل شده که ابلاغ دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت در سطح بخش‌ها نیز تشکیل شده و اعضای این هیئت‌ها از سوی بخش‌ها به هیئت نظارت استان کرمان معرفی شده و بعد از بررسی،اعضای آنها مشخص شدند خاطر‌ نشان کرد: هیئت نظارت استان از پنج عضو تشکیل شده و هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها سه نفره تشکیل شده است.

رضایی از معرفی نماینده هیئت نظارت برای نظارت در فرآیند ثبت‌نام کاندیداها در فرمانداری‌ها خبر داد و گفت: هیئت نظارت بر فرآیند ثبت‌نام در تمام فرمانداری‌ها نظارت دقیق دارد و از فردا که ثبت‌نام از کاندیداها آغاز می‌شود در فرمانداری‌ها حضور دارند و اگر نماینده هیئت نظارت نباشد فرآیند ثبت‌نام با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۹ حوزه انتخابیه وجود دارد که باید ۱۰ نماینده در آنها انتخاب و معرفی شود افزود: در مجموع اعضای هیئت‌های نظارت استان کرمان در مرکز استان، شهرستان‌ها و بخشداری‌ها ۱۸۲ نفر هستند که بر فرآیند انتخابات مجلس در استان کرمان نظارت می‌کنند.

مسئول دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان با بیان اینکه یک مانور در سطح فرمانداری‌ها نیز برگزار شده و آموزش‌های لازم داده شده است تصریح کرد: هیچ مشکلی در فرآیند برگزاری انتخابات در استان کرمان وجود ندارد و امیدواریم با مشارکت مردم انتخابات خوبی در پیش رو داشته باشیم.

انتهای پیام/