جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به اینکه ۴۰ موکب از کرمان برای خدمت به زائران اربعین در عراق راه‌اندازی می‌شود گفت: روزانه بیش از ۹۰ هزار صبحانه، بیش از ۹۳ هزار شام و بیش از ۹۰ هزار نهار در بین زائران توزیع می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، عبدالحسین رحیمی امروز عصر در جلسه ستاد اربعین استان کرمان که با حضور محمد‌صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: خدمت به زوار امام حسین‌(ع) اجر دنیوی و اخروی دارد و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون مجوز برای احداث ۴۰ موکب در عراق داده شده و این موکب‌ها بر اساس تعهدات خود عمل می‌کنند افزود: روزانه بیش از ۹۰ هزار صبحانه، بیش از ۹۳ هزار شام و بیش از ۹۰ هزار نهار توسط موکب‌های کرمان در عراق بین زائران اربعین توزیع می‌شود.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه ستاد عتبات کرمان در بررسی فعالیت‌های موکب‌ها در عراق دارای رتبه خوب است گفت: در بحث خروج اقلام از کشور به عراق دچار مشکلاتی شدیم و استان‌ها باید از گمرک همان استان مجوز خروج اقلام را بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در مجوز خروج اتوبوس‌ها از کشور نیز با مشکل روبه‌رو شدیم تصریح کرد: برای انتقال خادمین موکب‌ها از طریق زمینی و اتوبوس باید این مشکل حل شود و نیازمند همکاری گمرکات استان هستیم.

در این جلسه محمد‌صادق بصیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز با بیان اینکه مردم عاشقانه برای پیاده‌روی اربعین آماده می‌شوند و وظیفه ما است تا زمینه این سفر را فراهم کنیم اظهار داشت: اربعین یک پدیده بزرگ اجتماعی است و بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه کمیته نظارت و ارزیابی ستاد اربعین استان در هر جلسه گزارش عملکرد سایر کمیته‌ها را بیان کند تا نقاط ابهام مشخص شود گفت: بر اساس گزارشی که رسیده است، نظارتی بر حمل و نقل زائران نیست و باید بررسی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خواستا اعلام آدرس موکب‌های کرمانی راه‌اندازی شده در کربلا و نجف شد و افزود: مردم آدرس موکبها را درخواست می‌کنند و باید آدرس موکب‌ها به آنها اعلام شود، همچنین نیازهای مردم در حوزه اطلاعات شناسایی و از طریق رسانه‌ها اعلام شود.

انتهای پیام/