متاسفانه در سریال "از سرنوشت" از بازیگری با نام "بیژن" که پسری شرور، سیگاری و معتاد است با لهجه کرمانی استفاده شده که این توهینی بزرگ به دیار کریمان است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ سریال “از سرنوشت ” به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان و تهیه‌کنندگی علی اکبر تحویلیان در ۶۰ قسمت به قلم محمدمهدی سلطانی و روح‌الله صدیق نگاشته شده و از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۱:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

این سریال کاریست از گروه فیلم و سریال شبکه دو که در سه فصل تولید شده است و داستان آن از رفاقت هاشم و سهراب دو پسربچه‌ پرورشگاهی آغاز می‌شود.

متاسفانه یکی از بازیگران این سریال پسر ۱۲، ۱۳ ساله ای است که نقش یک شرور، سیگاری و معتاد را بازی می کند که لهجه کرمانی دارد.

شامگاه گذشته که قسمت پنجم این سریال پخش می شد “بیژن” پسر شرور مدرسه از سهراب و هاشم به دلیل پیدا کردن بسته مواد مخدر و دور انداختن آن اقدام به زورگیری و تهدید می کند و از آنها می خواهد تا هزینه مواد را به او برگردانند.

یک روز در مسیر خانه، “بیژن” با دوستانش با موتورسیکلت جلوی راه آنان را سد می کند و از او پول می خواهد، “سهراب” تمام پول تو جیبی و عیدی که جمع کرده بود به او می دهد و بیژن می گوید که این مقدار کم است و هاشم دوست سهراب با عصبانیت به موتورسیکلت بیژن می زند و بیژن با کمربند خود به جان او می افتد و او را کتک می زند …

باید گفت؛ استان کرمان به دلیل همجواری با استان های مرزی شرق کشور محل عبور و ترانزیت باندها و قاچاق محموله های مواد مخدر است و سالانه برای مبارزه با سوداگران مرگ هزینه های مادی و معنوی زیادی می پردازد.

همچنین به گفته فرمانده انتظامی، استان کرمان به واسطه اینکه ۱۱ درصد خاک کشور را در اختیار دارد، بیش از ۶۰ درصد مواد مخدر کشور از منطقه کرمان می‌گذرد که نیروی انتظامی به رغم تمام محدودیت‌ها با عشق و علاقه در مبارزه با این عوامل تلاش دارد.

وی همچنین ادامه داد: تشخیص مجرم از غیر مجرم کار ساده ای نیست، این نیروی انتظامی است که هوشمندانه رفتار می‌کند و این از مظلومیت‌های نیروی انتظامی و شهدای نیروی انتظامی است.

حال این استان کرمان است که خود را سپر بلا قرار می دهد تا محموله های قاچاق و مواد مخدر به سایر نقاط کشور نرسد.

در جای جای این کشور اشخاص زیادی هستند که به بیماری اعتیاد دچار هستند، ولی متاسفانه استان کرمان را مبدا شرارت ها و اعتیاد می دانند.

قبلا هم کارگردان فیلم “ما همه با هم هستیم” نیز از بازیگری معتاد با لهجه کرمانی استفاده کرده بود که مسئولان قضایی از جمله دادستان کرمان از اکران این فیلم در کرمان جلوگیری کرد و در این رابطه تذکراتی نیز داده شد.

اما متاسفانه گویی گوش شنوایی وجود ندارد؛ ما خبرنگاران نیز به عنوان شهروندان کرمانی از کارگردان سریال “از سرنوشت” می خواهیم که به خاطر حرمت خون شهدایی که از جان خود گذشتند تا امنیت و سلامت را نصیب جوانان این کشور کنند به اصلاح این سریال بپردازد و نقش بازیگر کرمانی را عوض کند.

انتهای پیام/