رئیس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل گروه مشاوره ای رسانه ای دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: دستگاه قضائی به صورت جدی نیاز به همراهی و همفکری رسانه ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان  کرمان در نشست مشورتی با مدیران و اصحاب رسانه با موضوع، تشکیل گروه مشاوران رسانه ای ، برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت و افتتاح خبرگزاری میزان افزود: دستگاه قضائی برای ارتباط با بدنه جامعه و ارائه گزارشات کارکردهای خود از یک سو و دریافت نگاه عمومی به دستگاه قضایی از سوی دیگر به رسانه ها نیاز دارد.

وی گفت: در پی اظهارات ریاست قوه قضائیه در جلسات مختلف به استفاده از ظرفیت مردم، گروه ها، نخبگان و نیز رسانه ها و با توجه به ضرورتی که وجود دارد مصمم به تشکیل گروه مشاوران رسانه ای بوده ایم تا بتوانیم از نظرات ارزشمند و تجارب اصحاب رسانه در حوزه های مختلف دیداری، شنیداری، مجازی و … برای رسیدن به اهداف، بهبود روند خدمات رسانی، حل مشکلات مردم و افزایش آگاهی های حقوقی و قضائی آحاد جامعه استفاده کنیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان ادامه داد: بر اساس نگاه و نظر ریاست قوه قضائیه، تاکید بر این است که دستگاه قضائی از تمامی ظرفیت های نهادهای مردمی و نخبگان جامعه بهره مند باشد زیرا نقطه نظرات و راهکارهای موثر و مشاوره های علمی و تخصصی برای دستگاه قضائی مغتنم است و می تواند راهگشا باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعامل بین دستگاه قضائی و رسانه ها کار ارزشمندی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد و دادگستری های استان ها موظف هستند با مجموعه های رسانه ای ارتباط مستمر و موثر را داشته باشند.

موحد به پمپاژ خبری و رسانه ای موجود در جامعه و لزوم آسیب شناسی اقدامات رسانه ای اشاره و بیان کرد: مهمترین آسیب فضاهای رسانه ای این است که سطح اقبال عمومی از اخبار و اطلاعات پایین است و اعتمادسازی و افزایش پذیرش عمومی از اخبار باید مورد توجه ویژه گروه مشاوران رسانه ای دستگاه قضایی استان کرمان قرار گیرد.

وی یادآور شد: سومین جشنواره رسانه های برتر در حوزه دستگاه قضائی در هفته قوه قضائیه برگزار خواهد شد و در صورت تداوم بیماری کرونا ممکن است روند اجرای آن تغییر کرده و به صورت مجازی و الکترونیکی برگزار شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اذعان  کرد: تلاش می شود که در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه و عدالت ضمن توجه به بعد کمی آثار ارائه شده، به کیفیت مطالب نیز توجه ویژه ای صورت گرفته و داوری های این جشنواره در دو بخش کیفی و کمی مورد ارزیابی قرار گیرد.

موحد گفت: ارزیابی آثار در بخش های خبر، گزارش، مصاحبه و بخش ویژه مربوط به سفر ریاست قوه قضائیه در ۲۷ بهمن ماه ۹۸ به مناسبت اربعین سیدالشهدای مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به کرمان خواهد بود.

وی گفت:در مردادماه سال گذشته و در پی حضور آقای ابراهیم زادگان، رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه در اختتامیه جشنواره رسانه و عدالت، موافقت لازم برای فعالیت دفتر خبرگزاری میزان در کرمان حاصل شده و دفتر این خبرگزاری در ۳۱ فروردین ماه سال جاری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح خواهد شد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:خبرگزاری میزان پس از تاسیس مرکز رسانه قوه قضائیه در سال ۱۳۹۳ فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و به عنوان تنها منبع اطلاع رسانی و پایگاه خبررسانی قوه قضائیه در حال حاضر مورد توجه افراد و بنگاه های خبری داخلی و خارجی است و به مطالب و اخبار درج شده در آن استناد می شود.

موحد خاطرنشان کرد: خبرگزاری میزان در استان کرمان به عنوان نخستین دفتر استانی خبرگزاری میزان در کشور در ابتدای امر در حوزه های حقوقی و قضائی ورود کرده و پس ازآن فعالیت خود در سایر حوزه ها را دنبال می کند.

انتهای پیام/