رنجبر نژاد ماهانی گفت: ایستادگی و مقاومت تمام قد در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی در دستور کار مجلس انقلابی باشد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت الاسلام علی رنجبر نژاد ماهانی امام جمعه شهرستان ریگان در خطبه های این هفته نماز جمعه با تسلیت رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: در مکتب سیاسی و نهضت امام خمینی( ره) سه بعد اسلامی و قرآنی که مکمل همدیگرند را می‌توان مشاهده کرد و اگر روی یکی از این ابعاد توجه و به ابعاد دیگر توجه نشود، جامعه به خطا و انحراف می‌رود.

وی ادامه داد: سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت، مکتب الهی و نهضت سیاسی امام (ره) را تا به امروز نگه داشته است.

خطیب جمعه ریگان افزود: عقلانیت را می‌توان در تدوین قانون اساسی، روحیه اعتماد به نفس در ملت ایران و ایستادگی در برابر دشمن گستاخ مشاهده کرد.

او با بیان اینکه معنویت را می توان در توکل به خدا و تکیه بر امداد‌های غیبی الهی و اخلاص و کار برای خدا و اخلاق مداری و تضرع و توسل مشاهده کرد، ابراز کرد: می توان موضوع عدالت را در توصیه به مردمی بودن مسئولان کشوری و رسیدگی مسئولان به محرومان و مستضعفان دید.

امام جمعه ریگان با اشاره به آغاز کار مجلس یازدهم، عنوان کرد: از اولین افتتاح مجلس در ۷ خرداد ۵۹ تا مجلس یازدهم در ۷ خرداد ۹۹ چهل سال می‌گذرد؛ لذا انتظار می‌رود مجلس ۴۰ ساله شورای اسلامی در پختگی و نبوغ و عقلانیت و رشد، سنگ بنای مجالس دیگر در گام دوم انقلاب باشد.

رنجبر نژاد ماهانی ادامه داد: امامین انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری( مدظله العالی) و ملت صبار و شکور ایران اسلامی از مجلس یازدهم شورای اسلامی انتظاراتی دارند که امیدواریم نمایندگان این انتظارات را سرلوحه کار خود قرار بدهد.

وی با اشاره به این انتظارات تصریح کرد: نمایندگان در طرح‌ها و لوایح رسیدگی به حال محرومان و مستضعفان و پا برهنگان رادر اولویت قرار دهند و مجلس آینده، گشایش اقتصادی برای طبقات کم درآمد جامعه باشد.

خطیب جمعه ریگان افزود: ایستادگی و مقاومت تمام قد در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های شیطانی در دستور کار مجلس انقلابی باشد.

وی اظهار کرد: مجلس ضمن همکاری و همدلی با قوه مجریه در وظایف قانونی خود که عبارتست از تذکر دادن، سوال کردن و استیضاح به جا و به حق، بدون اغراض شخصی و حزبی در احقاق حق ملت ایران کوتاهی نکند.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در رای گیری‌ها و طرح‌ها و لوایح مجلس یازدهم، دست پخت‌های غرب به امضا نرسد و مردم را محرم بدانند، افزود: امید است اشتغال، تولید داخل و بها دادن به ارزش پول ملی و مهار تورم از اولویت‌های مجلس یازدهم قرارگیرد.

حجت الاسلام رنجبر نژاد ماهانی ادامه داد: آمریکا از سال ۸۸ تاکنون صادرات بنزین ایران را تحریم کرد به این امید که بتواند شورش‌های اجتماعی را در کشور کلید بزند؛ اما موفق نشد.

وی افزود: در این هیاهو‌ی تحریم، ایران نخستین نفتکش خود به سمت ونوزئلامی فرستد تا تابوی تحریم ها‌ی ایالات متحده را بشکند و دولت‌های تحریم شده را سرپا نگه دارد.

امام جمعه ریگان با اشاره به اینکه در سابق به دلیل تحریم ها‌ی صادرات نفت ایران، بر کشتی‌های جمهوری اسلامی، پرچم ایران را برنمی‌افراشتند و سامانه‌های مکان یابی خود را خاموش می‌کردند، تصریح کرد: اما امروز اقتدار جمهوری اسلامی ایران را می‌بینید که بر روی نفتکش ها، پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته و سامانه‌های مکان یابی روشن و بدون ترس و واهمه در اقیانوس اطلس در حال حرکت هستند و به آمریکایی‌ها هم هشدار می‌دهند که دست از پا خطا نکنند.

وی عنوان کرد: امام خمینی( ره) فرمودند؛ ما مرد جنگیم و می جنگیم، ما انقلابمان را به تمام جهان صادر می‌کنیم؛ چرا که انقلاب ما اسلامی است.

رنجبر نژاد ماهانی با بیان اینکه عدالت اجتماعی در سطح جامعه برگزار نمی‌شود، ادامه داد: در طول چندسالی که من در خدمت شما مردم محترم هستم بار‌ها و بار‌ها از زبان خود شما مردم شنیده ام که چرا عدالت اجتماعی نیست. برخی از خانواده ها و برخی اشخاص هستند در گوشه و کنار در کارهای اجرایی، اداری غیر اداری و خدماتی مشغول به کار هستند.

وی افزود: خانواده هایی هستند پنج نفر، ده نفر، با واسطه بی واسطه نزدیکان اقوام و خویشان نزدیک مشغول به کار هستند و خانواده های هم هستند در بین آنها حتی یک نفر هم مشغول به کار نیست این عدالت اجتماعی نیست این با مکتب امام (ره) سازگار نیست.

امام جمعه ریگان اشاره داشت به اسامی افرادی برای جذب نیروهای خدماتی و غیرخدماتی در بیمارستان که مشغول به کار هستند، عنوان کرد: در رابطه با همین موضوع در فضای مجازی و برخی ها حضوری به من مراجعه کردند.

وی ادامه داد: سه لیست برای جذب از شهرستان ریگان برای دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده که یک لیست ۳۳نفره و یک لیست ۹۲نفره و یک لیست هم به لیست کرونا اختصاص دارد، لیست ۳۳نفره و لیست ۹۲نفره را بنده خودم دیدم، برخی معایبی در لیست ۳۳نفره و برخی معایب در لیست ۹۲نفره بوده است.

رنجبر نژاد ماهانی تصریح کرد: برخی از لیست ها قوم و خویش زیاد در آنها وجود دارد از جمله دختر خاله، دخترعمه، خواهر زن، پسر عمو و داماد که مردم هم آنها را می شناسند و برخی ها حتی فامیل های خود را تغییر داده اند برای اینکه لو نروند.

وی با بیان اینکه برخی افراد در این لیست ها اهل شهرستان ریگان نیستند، عنوان کرد: خدا را خوش نمی‌آید، خدا راضی نیست و روز قیامت مسئولان و کسانی که دست‌اندرکار بودند باید جواب این بی عدالتی ها را بدهند.

خطیب جمعه افزود: متاسفانه در کشور ما هر کوتاهی و خطایی که می شود یا میگویند دولت وقت یا مسئول وقت! یعنی غیر از این دو مورد بیرون نیست. خدا راضی نیست که اشخاصی غیر بومی با سرمایه های کلان و از شهرستان های مجاور جذب شوند.

وی ادامه داد: فرزندان خانواده هایی باید جذب بشوند که با پول کارگری و وام  پول ترم دانشگاه را پرداخته اند، با سختی‌ها و مشکلات دست و پنجه نرم کرده تا تحصیلات دانشگاهی خود را پشت سر گذاشته به این امید که روزی در شهرستان خود حداقل کار خدماتی انجام دهد حق این شخص ضایع میشود و اون کسی که وضع مالی خوبی دارد و سالانه چند تن خرما دارد و مسئولیت دارد این شخص جذب می‌شود و اون دانشجوی بیکار و مجرد ما که حتی در زندگی درمانده است بیکار و سرگردان بماند.

امام جمعه ریگان خطاب به مسئولان و دست اندرکاران امر گفت: کسانی که وضع مالی خوبی دارند، کسانی که دوشغله هستند و کسانی که از لحاظ اقتصادی مشکل ندارند عذر این ها را بخواهید.

رنجبر نژاد ماهانی در خاتمه اظهار کرد: این اشرافی گری است که ما بخواهیم اینها را جذب کنیم و افراد نیازمند و تحصیل کرده بیکار باشند. از خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان، خانواده های فقیر، کم درآمد و نیروهای بومی استفاده کنید تا در قیامت جوابی برای خداوند متعال داشته باشید.

انتهای پیام/