مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان با اشاره به تهیه هدایایی برای کودکان عراقی در سفر اربعین گفت: استان کرمان امسال ۳۷ موکب در کشور عراق دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛  حجت‌الاسلام حسین سازندگی در دیدار رئیس و تعدادی از اعضای کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان با حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد این کمیته و اقدامات انجام شده اظهار داشت: کمیته بانوان بسیار فعال بوده و اقدامات خوب و موثری در این کمیته در دو بخش برون مرزی و درون مرزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش برون مرزی تهیه کتاب داستانی به زبان عربی انجام شده است گفت: هدف از تهیه این کتاب هدیه‌ای برای بچه‌های عراقی است و این کتاب در موکبی در کنار حرم حضرت اباعبدالله(ع) به بچه‌ها اهدا می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان با اشاره به حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی در کشور افزود: با کمک زندانیان و با استفاده از صنایع دستی داخلی هدایایی برای کودکان عراقی تهیه می‌شود.

وی با بیان اشاره به اهداف اجرای این طرح در استان کرمان گفت: به دنبال این هستیم تا مردم کرمان و مردم کشور ما در سفر به عراق و در برابر مهمان‌نوازی مردم این کشور هدایای کوچکی را برای قدردانی به کودکان عراقی تقدیم کنند.

حجت‌الاسلام سازندگی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در این کمیته بیان کرد: دفترچه خاطرات چند منظوره با عکس شهدای استان تهیه شده و بین زائران همایش بزرگ اربعین توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در این دفترچه بخش‌های مختلف و متفاوتی در نظر گرفته شده است گفت: زیارت اربعین و فواید آن، نامه‌ای به امام زمان، خاطره‌نویسی از حضور در همایش بزرگ اربعین از بخش‌های مختلف این کتاب است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان بیان کرد: در پایان این سفر این خاطرات جمع‌آوری شده و به بهترین آثار جوایزی اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان امسال ۳۷ موکب در کشور عراق دارد افزود: بنا داریم تا ۳۷ روحانی و قاری در این موکب‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام سازندگی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش درون مرزی در کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان گفت: برای موکب‌های داخل استان هم برنامه‌های فرهنگی زیادی در نظر گرفته شده است.

وی ارائه سی‌دی‌های مداحی به مراجعین را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه، برگزاری همایش اربعین و … از دیگر برنامه‌های این کمیته است.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان کرمان و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان افزود: همایش زائر مبلغ توسط حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم