مدیرکل حج و زیارت استان با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۲۰ زائر از استان کرمان به مراسم حج امسال اعزام می‌شوند گفت: زائران کرمان مدینه اول هستند و نخستین گروه زائران کرمانی ۲۹ تیر اعزام می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، محمود عرب‌نژاد صبح امروز در دیدار کارگزاران حج استان کرمان با فدایی استاندار کرمان با تبریک دهه کرامت و هفته حج اظهار داشت: شعار حج امسال حج و خودسازی نامیده شده است.

وی با بیان اینکه هفته حج از پنجشنبه آغاز شده است و حضور در گلزار شهدا اولین برنامه هفته حج در کرمان بود گفت: تعدادی از خانواده‌های شهدا هر سال زائر خانه خدا هستند.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به اینکه طرح انتخاب همسفر آسمانی برگزار می‌شود و زائران شهدا را به عنوان زائر همراه انتخاب می‌کنند عنوان کرد: ۹۵۵ شهید در شهرستان رفسنجان داریم و ۹۷۵ زائر که با توجه به اینکه سفر امسال بین ۴۱ تا ۴۳ روز سفر حج زائران کرمانی طول می‌کشد، قرار شد یک عمره مستحبی هم برای شهدا انجام شود.

وی با بیان اینکه تمام زائران نرم‌افزار زائریار را روی گوشی خود نصب کردند و این نرم‌افزار راهنمایی‌های لازم را به آنها ارائه می‌کند افزود: ویزای نخستین گروه از زائران کرمانی صادر شده است.

عرب‌نژاد با اشاره به اینکه گروه ستادی زائران ۱۳ تیر اعزام شده است گفت: نخستین گروه زائران کشور فردا اعزام شده و اولین گروه زائران کرمانی ۲۹ تیر اعزام می‌شوند و تا سوم مردادماه پروازهای زائران کرمان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۲۰ زائر از استان کرمان به مراسم حج امسال اعزام می‌شوند افزود: زائران کرمان مدینه اول هستند و پروازها با هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام می‌شود.

مدیرکل حج و زیارت استان با اشاره به اینکه هفته‌ای یک پرواز برای عتبات عالیات داریم و چهار گروه زمینی نیز در هفته به عتبات عالیات عراق اعزام می‌شود عنوان کرد: ثبت نام زائران اربعین نیز از نیمه دوم مردادماه آغاز می‌شود و ثبت‌نام در سامانه سماح الزامی است و زائران باید به این نکته توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه امکانات فرودگاه کرمان برای حضور و اعزام زائران حج کم است گفت: زائر باید از چهار روز قبل بار خود را تحویل فرودگاه بدهند که بعضی از اقلام فاسدشدنی هستند و تنها اسم فرودگاه کرمان بین‌المللی است اما امکانات آن بین‌المللی نیست.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم