امام جمعه ریگان گفت:شبکه ی آبرسانی برخی روستاهای ریگان فرسوده و نیاز به تعویض شبکه است، از مسئولین استان درخواست داریم مسئولین شهرستان ریگان را در جمع آوری سیستم فرسوده آبرسانی یاری نمایند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این نماز جمعه ریگان اظهار داشت:بعد از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های تعلیق شده اتحادیه اروپا از ایران خواست تا از برجام خارج نشود و بر تعهدات خود در برجام باقی بماند مشروط بر آنکه کشورهای باقی مانده خلاء آمریکا را جبران کنند.

امام جمعه ریگان در ادامه بیان داشت: درطول این یکسال اروپایی ها حرفهای مختلفی زدند و در نهایت اروپا راهکاری بنام اینستکس را پیشنهاد داد، اینستکس به معنای ابزار پشتیبانی مبادلات تجاری است و سهامداران اصلی آن آلمان، انگلیس و فرانسه هستند.

وی افزود:اینستکس بانک نیست و یک شرکت تسویه مالی است که بدون انجام مراودات مالی بین ایران و اتحادیه اروپا تجارت صورت می گیرد.

رنجبر ماهانی با بیان اینکه در اینستکس قرار نیست پول دریافت و پرداخت شود،تصریح داشت:اینستکس فقط روی مبادله مواد غذایی ،محصولات کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی متمرکز خواهد شد و ارتباطی به شکستن تحریم ها ندارد،چین و روسیه در اینستکس حضور ندارند چون شک و تردید دارند.

خطیب جمعه ریگان با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نقایص اینستکس عدم تضمین خرید نفت ایران است،افزود: تا آمریکا اجازه خرید نفت به اروپا را ندهد این کشورها نفت از ایران نمی خرند و اروپایی ها هم ثابت کرده اند که بدون اجازه آمریکا آب هم نخواهند خورد.


ایشان در ادامه خاطر نشان کرد:اینستکس می گوید مصرف کننده نهایی اقلام نباید از نهادهایی باشد که از سوی آمریکا تروریست یا تحریم شده است.

وی با بیان اینکه اینستکس اروپایی ها فریبی بیش نیست تا ایران را در برجام باقی بگذارند،تصریح داشت: اروپایی ها تعهدات زیادی در قبال ایران داده اند، برای مثال سرمایه گذاری فروش و انتقال فن آوری از تعهداتی است که اروپایی ها در برجام به ایران داده اند که فعال شدن اینستکس کمکی به آنها نمیکند.

این مقام مسئول عنوان داشت:اینستکس اروپایی ها مثل قرص اکس است هر دو توهم زاست و موجب سرخوشی است و گره ای از مشکلات اقتصادی و تحریم ها باز نمیکند،از رئیس جمهور محترم و دستگاه دیپلماسی درخواست میشود پس از پایان مهلت ۶۰ روزه یک حرکت انقلابی انجام شود.

وی افزود:پیام جدیت جمهوری اسلامی توسط آقای رئیس جمهور به اروپایی ها داده شد که غنی سازی ما دیگر ۳ درصد نیست و هر چقدر بخواهیم غنی سازی می کنیم .

امام جمعه ریگان در ادامه اشاره ای داشت به دیدار ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای با دست اندرکاران و کارگزاران حج و اظهارداشت: وحدت مسلمین، حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن برائت از مشرکین پیام سیاسی حج است.

خطیب جمعه ریگان با بیان اینکه اعتراض نکردن به آمریکا در حج درخواستی شیطانی است،عنوان کرد:حج نبوی فقط با برائت جستن و تنفر از شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار محقق می گردد،حفظ حرمت و احترام حجاج و امنیت زائران الهی و امنیتی نکردن حرم امن الهی از وظایف دولت سعودی است.

ایشان با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا دنبال مذاکره و رفع تحریم ها نیست،افزود:ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیاز به یک خوراک تبلیغاتی دارد، ترامپ مذاکره با ایران و کره شمالی را یک برگ برنده برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کرده است.

رنجبر ماهانی اظهار داشت:مانور مذاکره برای آن است‌ رییس جمهور آمریکا تحت فشار افکار عمومی خصوصا دموکراتها است که در انتقاد از او می گویند ترامپ نتوانست ایران را با فشارها به پشت میز مذاکره بکشاند، بلکه تنش ها را نیز افزایش داد است.

خطیب جمعه ریگان در پایان با بیان اینکه مدیر محترم آب و فاضلاب روستایی در هفته گذشته گزارشی از عملکرد خود در دفتر امام جمعه ارائه کردند که جای تقدیر دارد،اظهار داشت:شبکه ی آبرسانی برخی روستاهای ریگان فرسوده و نیاز به تعویض شبکه است، از مسئولین استان درخواست داریم مسئولین شهرستان ریگان را در جمع آوری سیستم فرسوده آبرسانی یاری نمایند.

انتهای پیام/