امام جمعه ریگان اشاره داشت به سفر برخی دولتمردان به جنوب استان و افزود:آقای نوبخت ، جهانگیری و هیئت دولت آیا تا کنون به روستاهای شهرستان ریگان و فهرج مسافرت کرده اید؟ آیا حاضرید یک ساعت خانواده های خود را با این طوفان ها و ریزگردها مواجه کنید؟ شهرستان ریگان تک محصولی است که با طوفان ها و ریزگردها مدفون میشود آیا بضائت و درآمد مردم را از نزدیک لمس کرده اید؟اشتغالی که در جنوب ایجاد کرده اید اگر در شهرستان ریگان ایجاد می شد شاهد زندان رفتن مشاغل کاذب نبودیم.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:در آستانه چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنانی که آرزو داشتند این نظامی که به سن بلوغ چهل سالگی رسیده است را برانداز کنند که این آرزو را به گور بردند و خواهند برد.

امام جمعه ریگان ادامه داد:از مهم ترین دستاوردهای انقلاب در چهل سالگی استقلال،حفظ تمامیت ارضی، ارتقاء جایگاه ایران در جهان، امید افزایی در جهان اسلام ، رشد اسلام خواهی، بیداری اسلامی در جهان ، رشد علمی و صنعتی و هسته ای ، ایستادگی در برابر قدرت خواهان و سلطه طلبان، رشد و گسترش معنویت ، توسعه عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی همه ی اینها گوشه ای است از دستاوردهای چهل ساله نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای با مسوولان و محققان ستاد توسعه علوم شناختی کشور افزود: شتاب علمی کشور نباید کاهش یابد یا متوقف شود این شتاب باید برای بیست تا سی سال آینده حفظ و تقویت شود تا ما به نقطه اوج برسیم.این شتاب علمی در همه  موئلفه های علمی از حوزه و دانشگاه و محیط های آموزشی و پرورشی را شامل می شود که در همه  این موارد باید شتاب علمی داشته باشیم.

خطیب جمعه ریگان بیان داشت:تمرکز دشمن بر مسائل معیشتی است و مسولان باید اولویت کاری خودشان را برای حل مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشرهای ضعیف و کم درامد و بی بضاعت بدانند.مراجع بزرگوار بارها و بارها به مسولئن درباره معیشت مردم تذکر داده اند.امروز مراجع بزرگوار تقلید نگهبان دین مردم هستند و نگهبان دولت ها نبوده اند و نخواهند بود.

وی ادامه داد:دولت موظف است به تذکرات مراجع بزرگوار جامه  عمل بپوشاند،بانک های ما ربوی است و باید به سمت بانک های اسلامی برویم .تاکی میخواهیم در بانکداری شاگرد غربی ها باشیم مجلس برای بانکداری اسلامی باید برنامه داشته باشد،از متخصصین اقتصادی و مدیریت اسلامی استفاده کند و قانون تصویب کند.

امام جمعه ریگان با بیان اینکه فضای مجازی باید مدیریت شود،تصریح داشت:آسیب های اجتماعی از فضای مجازی شروع میشود این تفکر غلط است که بگوییم وقتی مردم همه چیز را خواستند نباید جلوی خواست آنها را بگیریم.

رنجبر ماهانی اشاره داشت به سفر برخی دولتمردان به جنوب استان و افزود:آقای نوبخت ، جهانگیری و هیئت دولت آیا تا کنون به روستاهای شهرستان ریگان و فهرج مسافرت کرده اید؟ آیا حاضرید یک ساعت خانواده های خود را با این طوفان ها و ریزگردها مواجه کنید؟ شهرستان ریگان تک محصولی است که با طوفان ها و ریزگردها مدفون میشود آیا بضائت و درآمد مردم را از نزدیک لمس کرده اید؟اشتغالی که در جنوب ایجاد کرده اید اگر در شهرستان ریگان ایجاد می شد شاهد زندان رفتن مشاغل کاذب نبودیم.

وی عنوان داشت:راه ، جاده ، بهداشت درمان و بیمارستان را بین دو شهرستان مقایسه کنید آنگاه کلاه خود را قاضی کنید، آقایان نوبخت ،جهانگیری و استاندار آیا شهرستان ریگان نیز نباید به شاخص های متوسط استانی برسد؟تبعیض ، بی عدالتی و بی مهری را هرگز مردم این شهرستان ها فراموش نمی کنند.اگر شهرستان ریگان را جزو استان کرمان نمی دانید اعلام کنید تا با استان دیگری باشیم شاید به شاخص های متوسط استانی برسیم.

ایشان بیان داشت: به کنوانسیون هایی که دستپخت غرب است و غربی ها برایشان تدارک می بینند به آنها عمل نکنید اما علارغم سفارشات حضرت آقا هشت وزیر نامه نوشتند در پی اعلام حمایت و تصویب fatf که آقا در جواب آنها فرمودند چه ضمانت و تضمینی وجود دارد که با تایید fatf و امضای این کنوانسیون تحریم ها شکسته شود .در برجام کلاه سرمان رفت اما بازهم عده ای این را به نظام تحمیل می کنند کسانی که می خواهند با fatf مشکلات را حل کنند همان ها میخواستند در برجام مشکلات را حل کنند.

وی افزود:امروز مشکلات آمریکا بیش از نظام ماست ،فروپاشی را در آمریکا می بینیم. امروز تیتر اول روزنامه های آمریکایی از فروپاشی آمریکاست.نظر سنجی ها نشان می دهد آمریکایی ها به دنبال ترک وطنشان هستند.شلیک بدون دلیل آمریکا به سیاه پوست ها برای مردم آمریکا خیلی سخت است.امروز آزاد گذاشتن حمل اسلحه که فقط در سال گذشته باعث مرگ ۴۰ هزار شهروند آمریکایی شده است این بخشی از وضعیت وخیم آمریکاست.

امام جمعه ریگان در پایان بیان کرد:آمریکا اگر هنر دارد کشور خودش را اداره کند.fatfیعنی اطلاعات کشور را به دزد دادن.برخی در کشور متاسفانه نقش شریک دزد و رفیق قافله را میخواهند بازی کنند. مردم از برخی از مسولین ولایتمدارتر و ولایت پذیرتر اند .

انتهای پیام/