با پیگیری دادستان مرکز استان کرمان دستگاه سی تی اسکن انبار شده درگمرک بم در ۴۸ ساعت آینده در اختیار شبکه درمان کشور قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به توقیف بیش از ۱۰ساله یک دستگاه سی تی اسکن در گمرک بم، گفت: در پی بازدید اخیر از انبار گمرک شهرستان بم، دستورات قضایی لازم برای تعیین تکلیف این دستگاه سی تی اسکن طی روز جاری در محل انجام شد و این دستگاه طی ۴۸ ساعت آینده در اختیار شبکه درمان کشور قرار می گیرد.

او با بیان اینکه در راستای اجرای دستورات ریاست محترم قوه قضایی مبنی بر تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها و در جریان بازدید از انبار گمرک شهرستان بم افزود: این دستگاه بیش از ۱۰ سال قبل به منظور کمک به چرخه درمان از ژاپن وارد کشور شده بود، اما به برخی دلایل در توقیف بوده است.

او اظهارداشت: این دستگاه در زمان ورود به کشور از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی تی اسکن بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: در پی مطالبات مردمی و رسانه‌ای و دادستانی بم، دادستانی کرمان به موضوع تعیین تکلیف دستگاه سی تی اسکن توقیف شده، ورود کرده است و این در حالی است که در چندین سال گذشته نیز پیگیری‌های اجرایی و قضایی و جلسات متعددی برای تعیین تکلیف، ترخیص و تحویل این دستگاه صورت گرفته، اما نتیجه بخش نبوده است.

سالاری تصریح کرد: تعیین تکلیف این دستگاه در گذشته می‌توانست جان ده‌ها نفر از جمله مرحوم اسدی، خیر وارد کننده دستگاه را نجات دهد.

او بیان کرد: با به کارگیری این دستگاه در سیستم درمان کشور طی روز‌های آتی، جان بسیاری از بیماران نجات خواهد یافت.

دادستان کرمان ضمن تقدیر از تلاش‌های دستگاه قضایی شهرستان بم به منظور تعیین تکلیف این دستگاه، گفت: اقدامات و پیگیری‌های امروز اداره کل بازرسی و اداره کل گمرکات استان در راستای تعیین تکلیف این دستگاه منجر به نتایج خوبی برای بخش بهداشت و درمان شده است.

سالاری اظهارداشت: به منظور تعیین تکلیف کالا‌های متروکه و توقیفی موجود در انبار‌های شهرستان بم نیز مقرر شد اقدامات لازم طی یک هفته آینده انجام شده و نشست استانی جمع بندی اقدامات انجام شده در بم برگزار شود.

او تاکید کرد: تحقق تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر تعیین تکلیف کالا‌های موجود در انبار‌ها تنها با کار جهادی و حضور اثرگذار در صحنه محقق می‌شود.

فرزند خیر وارد کننده این دستگاه گفت : اگر این دستگاه در توقیف گمرک نبود پدر من به عنوان خیری که دستگاه را به کشور وارد کرده بود به موقع تشخیص بیماری داده می شد و زنده می ماند.

انتهای پیام/