مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: با اقدام به‌موقع، موج اول حمله ملخ‌های صحرایی در 3 هزار هکتار از مراتع این شهرستان دفع شد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل،حمید فرامرزی با اشاره به هجوم ملخ‌های صحرایی به این شهرستان اظهار داشت: بر اساس ردیابی‌های انجام شده برخی از مناطق اطراف شهرستان آلوده به ملخ صحرایی هستند که تمهیدات لازم برای مبارزه با آفت فوق انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان عنوان کرد: پس از رویت ملخ‌های مهاجم اکیپ‌های سمپاش به مناطق آلوده اعزام و در این راستا ۱۵ دستگاه سمپاش برای سمپاشی مناطق آلوده در این شهرستان مستقر و کار سمپاشی را به‌صورت شبانه‌روزی انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای استقرار هواپیمای سمپاش در منطقه انجام شده است، عنوان کرد: در صورت نیاز اراضی آلوده در مناطق صعب‌العبور شهرستان برای عملیات سمپاشی هوایی آمادگی کامل داریم.

فرامرزی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام شده ۳ هزار هکتار از مراتع آلوده که بیشتر آنها در حواشی مناطق کوهستانی شهرستان بودند برای جلوگیری از ورود به مزارع شهرستان مبارزه شیمیایی با هدف کانون‌کوبی انجام و موج اول ملخ‌های مهاجم در ریگان زمین‌گیر شدند.

انتهای پیام/