مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سه کارگاه تولید ماسک در استان کرمان و ۳۵ گروه جهادی با تعداد ۳۲۰ نفر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که گفتنی است این گروه های جهادی از بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی استان هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت الله پاداش با اشاره به تشکیل قرارگاه مرکزی بسیج سازندگی کشور در زمینه مقابله و پیشگیری بیماری ویروس کرونا گفت: در خصوص گروه های جهادی و کمک به مردم اقدماتی انجام و ابلاغیه هایی در این زمینه به استان ها داده شده و همچنین دو جلسه استانی در سپاه ثارالله به این منظور برگزار شده است و ابلاغیه هایی نیز در این راستا داده ایم.

وی با اشاره به فعالیت های بسیار زیاد بسیج جامعه پزشکی و دانشجویی استان در این عرصه عنوان کرد: ضد عفونی ۱۳۰ واحد از اماکن مذهبی، مدارس و مساجد انجام شده است؛ همچنین ضد عفونی معابر و اماکن عمومی در حاشیه شهر کرمان در دو محل الله آباد و شهرک صنعتی توسط بسیج دانشجویی صورت گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه توزیع ۲۰۰ بسته اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده توسط گروه های جهادی انجام شده است، تصریح کرد: از جمله اقدامات دیگر می توان به توزیع دو هزار ماسک و دستکش و توزیع ۸۰۰ لیتر مواد ضد عفونی کننده در سطح استان اشاره کرد.

پاداش با اشاره به اعزام و به کارگیری گروه های جهادی تخصصی درمانی و بهداشتی عنوان کرد: ۳۵ گروه جهادی با تعداد ۳۲۰ نفر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت هستند که گفتنی است این گروه های جهادی از بسیج دانشجویی و جامعه پزشکی استان هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولید و توزیع بیش از ۵ هزار بروشور آموزشی انجام شده است، اظهار کرد: همچنین آموزش چهره به چهره تاکنون برای بیش از هزار و ۲۰۰ فرد صورت گرفته است که این کار عمدتا در مناطق کم برخوردار و جاهایی که افراد با سنین بالا دسترسی به اخبار و اطلاعات رسانه ندارند، انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در استان کرمان ادامه داد: در حال حاضر در خصوص تأمین پارچه مشکلاتی داریم که پیگیر حل شدن این مورد هستیم و همچنین ۵ آزمایشگاه را بسیج دانشجویی توانسته اند پیگیری کنند که دو واحد آزمایشگاه برای تولید ژل و سه آزمایشگاه به منظور تولید مواد ضد عفونی کننده در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با فراخوان بسیج جامعه پزشکی بیش از ۱۰۰ پزشک اعلام آمادگی کرده اند تا در صورت نیاز به دانشگاه علوم پزشکی استان اعزام شوند.

انتهای پیام/