خانم بازیگر! آیا رضا خان و سلمان رشدی مرتد توانستند نام و یاد سیدالشهدا را از اذهان و دل‌ها پاک کنند؟ تو که در مقابل آن خائنان عددی نیستی! به کدامین وعده و وعید دل‌خوش کرده‌ای؟ به دنبال حضور در کدامین فستیوال جهانی هستی؟

امسال در ورود به ماه محرم گفتیم تولیدات فرهنگی‌مان را با هشتک #بنفسی_انت_اهلی_و_مالی کار کنیم. داشتیم در خیال خودمان پدر و مادر و مال و جان‌مان را فدای اباعبدالله (ع) می‌کردیم.

داشتیم برای انتقال پیام جهانی عاشورا، که همانا از خود و خانواده گذشتن، برای بقای دین است، برنامه‌ریزی می‌کردیم که بعد از عاشورا همراه با کاروان اسرا این پیام را سنگر به سنگر، منتقل کنیم که ناگاه شنیدیم وسط معرکه‌ یزیدیان یک بازیگر نقش فتنه، به خوش رقصی افتاده و برای نشاندن لبخند بر لب عمر سعد که به امید گندم ری دست به جنایت می‎زد، با جملاتی نیش‌دار سید و سرور شهیدان یعنی امام حسین علیه السلام را …. خطاب قرار داده است.

این هم از مظلومیت سیدالشهداست که در کشور شیعه‌ی ایران که ام‌القرای جهان اسلام است، بعد از ۱۴۰۰ سال تلاش برای زنده نگهداشتن یاد و نام آن امام راستین، کسانی پیدا شوند که جاهلانه و عامدانه به مقابله برخیزند.

گویا برای‌شان جا نیفتاده که “تو از گندم ری نخواهی خورد” به چه معناست؟

شاید به خیال خام خود فکر می‌کنند با این خوش رقصی‌ها می‌توانند امتیازاتی بگیرند و نام و نشانی پیدا کنند، اما افسوس که نمی‎دانند بیراهه می‌روند و نام و نشان در راهی است که به بندگی خدا و آزادگی ختم می‌شود.

آیا نمی‌بینند کربلا دیگر در یک نقطه‌ی مکانی و عاشورا در یک نقطه‌ی زمانی محدود نمانده است؟

آیا پیام پیاده‌روی اربعین حسینی را که دیگر جهانی شده، درک نمی‌کنند؟

توفیق خوردن نذری امام حسین علیه السلام هم سعادت می‌خواهد، حتی اگر اعتقادی نداشته باشی.

و این‌گونه نمی‌شود که هر جاهل و مغرضی هر چه خواست بنویسد و بگوید و وقتی با عکس‌العمل جامعه روبرو شد و ترسید که قانون دستش را بگیرد و ببندد، به غلط کردن بیفتد!

در هر دین و آئین و مسلکی، خطوط قرمزی هست که باید رعایت شود، در کشور ما که اکثریت مسلمان و شیعه‌ هستند، نمی‌توان پذیرفت که حسین علیه السلام همچنان مظلوم باشد.

در این ۱۴۰۰ سال بسیاری از سلاطین تلاش کرده‌اند نام و یاد حسین علیه السلام را خاموش کنند، اما خداوند فرموده: یرِیدُونَ لِیطْفِؤُا نُورَ الله بِأَفْواهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کرِهَ الْکافِرُونَ.

بی‌شک چهار بازیگر هتاک هم امروز نخواهند توانست نور خدا را خاموش کنند. آیا فراموش کرده‌اند ماجرای “سلمان رشدی” مرتد را که هنوز از ترس انتقام توسط مسلمانان با محافظ تردد می‌کند و نمی‌تواند زندگی آزاد و راحتی داشته باشد؟

آیا رضا خان با همه‌ی قلدری‌اش توانست نام و یاد سیدالشهدا را از اذهان و دل‌ها پاک کند؟

خانم بازیگر! تو که در مقابل آن خائنان عددی نیستی! به کدامین وعده و وعید دل‌خوش کرده‌ای؟ به دنبال حضور در کدامین فستیوال جهانی هستی؟

این را تو و دیگر هم مسلکان بدانید “هر که با آل علی درافتاد، ورافتاد”.

حضرت زینب کبری دختر امیرالمؤمنین علیهما السلام به امام علی بن الحسین زین العابدین(ع) فرمود: پرچمی را برای پدرت به اهتزاز در خواهند آورد که هیچ‌گاه اثر آن از بین نخواهد رفت و گذشت شب‌ها و روزها آن را کهنه نخواهد ساخت و سردمداران کفر و پیروان ضلالت اقدام به محو و پنهان کردن این آثار خواهند کرد، ولی چیزی جز تلألؤ روزافزون و آشکاری بیشتر دربر نخواهد داشت.

انتهای پیام/ه.ن

  • منبع خبر : راه آرمان