فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان گفت : خوشبختانه نیروی انتظامی استان کرمان برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را در ارزیابی هفته ناجا در سال ۹۷ کسب نموده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل؛ سردار رضا بنی اسدی فر فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رسانه می تواند در آموزش همگانی و مطالبات و مشکلات مردمی و همچنین در جمع آوری ایده ها، انتقادات و پیشنهادات درونی در جهت مصالح عمومی جامعه موثر باشد.

وی گفت: رسانه ها باید در انعکاس اخبار در مطبوعات، نشریات، سایت ها و خبرگزاریها به نحوی باشد که باعث احساس امنیت جامعه شود و به جامعه یادآوری کنند که همه ما سرنشین یک کشتی هستیم و نباید به خاطر مسائل حزبی و سیاسی  باعث ایجاد متضرر شدن جامعه شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: تاکنون رسانه ها همیار مقتدری برای پلیس بوده اند و اگر پلیس از سایر دستگاه ها مطالبه گر باشد منافع آن جمعی خواهد بود.

بنی اسدی فر ادامه داد: خوشبختانه نیروی انتظامی استان کرمان برای سومین سال متوالی رتبه نخست کشوری را در ارزیابی هفته ناجا در سال ۹۷ کسب نموده است.

وی همچنین به اقدامات علمی و پژوهشی پلیس استان کرمان در ۹ ماهه امسال اشاره کرد و اذعان داشت: اجرای طرح های تحقیقاتی غیر صنعتی و کسر خدمت شامل ۲۵ طرح، تالیف کتاب گذشته پژوهی آزادگان و تجارت انتظامی ۱۹ طرح، چاپ و انتشار نشریات علمی ۳ مورد ، گردهمایی علمی ۳۲ مورد، ۴۴ مورد برگزاری اتاق فکر ، ۵ مورد حمایت از پایان نامه های دانشجویی در حوزه نظم وامنیت، جذب محققین و مسئولین عادی برای کسر خدمت ۴ مورد، تهیه و ارسال خبر علمی و پژوهشی به پژوهشگاه ۱۵۷ خبر از جمله این اقدامات می باشد.

بنی اسدی فر ، افتتاح موزه پلیس، تدوین و تهیه رهنامه تاکتیکی فرماندهی انتظامی، برگزاری اولین نشست علمی، کسب رتبه های برتر در حوزه پژوهش و دانش در سطح مراکز و دفاتر تحقیقات کاربردی ناجا در جشنواره تحقیقات غیر صنعتی نظم وامنیت، کسب رتبه پژوهشگر برتر سازمانی، کسب رتبه پژوهشگر همکار برون سازمانی را از دیگر اقدامات پلیس در ۹ ماهه امسال برشمرد.

فرمانده انتظامی استان کرمان به وضعیت تصادفات استان در ۹ ماهه سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: در تصادفات درون شهری در سال ۹۶، ۱۷۴ فوتی و ۷۰۲۰ جرحی که در مجموع بیش از ۸ هزار نفر مجروح و ۱۸ نفر جانباخته بوده و این در حالیست که در ۹ ماهه سال جاری ۱۵۲ نفر فوتی، ۷۵۰۲ نفر جرحی که در مجموع بیش از ۹ هزار نفر مجروح و ۱۶۱ نفر جانباخته اعلام شده است.

وی تصریح کرد: استان کرمان رتبه دوم کشوری را از لحاظ کاهش فوتی را به خود اختصاص داده است.

بنی اسدی فر، پی گیری و تکمیل پروژه پوشش محورهای استان با دوربین های ثابت کنترل سرعت، اصلاح و آشکار سازی نقاط و مقاطع حادثه ساز، جلوگیری از تردد خودروهای افاغنه کش با مشارکت و همراهی سایر واحدهای انتظامی ، تشکیل جلسات کارشناسی هفتگی با مسئولین و کارشناسان ادارات مسئول برای بهبود ایمنی جاده های استان، انجام اقدامات فرهنگی و ارتباط مستمر با رسانه ها به منظور ارتقاء فرهنگ رانندگی و اطلاع رسانی حوادث جاده ای را  از برنامه های مهم پلیس راه استان تا پایان سال جاری عنوان کرد.

وی به اقدامات فرهنگی و آموزشی پلیس راهور از جمله آموزش بیش از هزار راننده نظامی و انتظامی ، آموزش اصول رانندگی و ایمنی برای ۹۷۸ نفر در مراکز عالی، آموزش بیش از ۶ هزار نفر از رانندگان وسایل نقلیه ، آموزش بیش از ۵ هزار نفر مورتوسیلکت سوار متخلف، اجرای کلاس آموزشی برای همیاران پلیس در بیش از ۳۰ مهدکودک در سطح استان اشاره کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان به آمار سرقت و قتل اشاره و  تاکید کرد: یک ارتباط معناداری بین موضوعات اقتصادی و وقوع سرقت ها در سطح جامعه وجود دارد که ما همیشه شاهد افزایش سرقت ها و افزایش کشفیات بوده ایم.

وی افزود: در استان کرمان ۳۱ درصد از مجموع سرقت ها مهم بوده که ۶۰ درصد از آنها منجر به کشف شده است.

بنی اسدی فر ادامه داد: در وقوع قتل نیز در نسبت مشابه سال قبل ۱۷ درصد کاهش و ۹۷ درصد از قتل ها نیز کشف گردیده است.

وی، صدور بیش از یکصد هزار جلد گذرنامه، دستگیری ۱۸۹ نفر محکوم تحت تعقیب، متلاشی کردن باندهای گروگانگیری و دستگیری ۱۱ نفر در این راستا، کشف ۲۰۰ پکیج احتکار شده، بازدید از بیش از ۸ هزار واحد صنفی و صدور اخطار برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف و پلمپ ۲ هزار و ۶۹۱ واحد صنفی متخلف و توقیف ۲۲۵ خودرو حامل اتباع غیرمجاز را از اهم اقدامات پلیس امنیت عمومی استان کرمان برشمرد.

بنی اسدی فر خاطرنشان کرد:  وقوع جرائم در ۹ ماهه ابتدای سال جاری به نسبت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش  و همچنین در کشفیات نیز  ۴۷ درصد افزایش را در برداشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین ۳۵ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، ۲۵ درصد کلاهبرداری و ۱۸ درصد مزاحمت اینترنتی را از جمله اولویت ها عنوان کرد.

وی همچنین ساده ترین راه ارتباطی مردم با نیروی انتظامی را در نظارت همگانی سامانه ۱۹۷ برشمرد و گفت : نیروی انتظامی در انتقال مسائل مردم به رده های بالا لحظه ای ملاحظه کاری نمی کند زیرا حق الناس است.

انتهای پیام/