مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز زکات مستحبی در کرمان جمع‌آوری شده است گفت: در مجموع جمع‌آوری زکات در ۶ ماهه اول امسال ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛ یحیی صادقی صبح امروز در شورای زکات استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی برگزار شد با ارائه گزارشی از عملکرد ۶ ماهه گذشته شورای زکات استان اظهار داشت: در سطح استان ۲۰ نفر مسئول زکات داریم که ۹ نفر هم سرباز طلبه با ما همکاری دارند.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به خشکسالی هم که وجود داشته اما شاهد رشد قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در پرداخت زکات بوده‌ایم افزود: جلسه شورای زکات در سطح فرمانداری‌های سراسر استان برگزار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با یادآوری اینکه جمع‌آوری زکات فطره هم امسال رشد خوبی داشت و مردم به‌خوبی همکاری کردند گفت: ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره در سطح استان جمع‌آوری شد که به بهزیستی، خیریه‌ها و کمیته امداد اختصاص یافت و بلافاصله هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات واجب و ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز زکات مستحبی در این ایام جمع‌آوری شده است عنوان کرد: در مجموع جمع‌آوری زکات در ۶ ماهه اول امسال ۱۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

صادقی با اشاره به اینکه امسال با توجه به خشکسالی و آسیب‌دیدن محصول پسته امکان کاهش زکات در این محصول نیز وجود دارد افزود: ۶۰ درصد از مبلغ زکات به محرومین و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی در هر منطقه‌ای که زکات جمع‌آوری شده است، می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط به‌وجود آمده اقتصادی، ۸۳ درصد از جمع‌آوری زکات صرف امور نیازمندان شده است تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی و رسانه‌ها در افزایش زکات بسیار موثر عمل کردند و جای تقدیر دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه هنوز هم در حوزه زکات جای کار وجود دارد بیان کرد: با توجه به اینکه جمع‌آوری زکات در استان افزایش پیدا کرده اما هنوز تا زکات واقعی فاصله داریم.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : تسنیم