رئیس جمهور گفت: اتمام پروژه‌‌ها با کار جهادی ممکن است زیرا کار جهادی شما امروز نتیجه‌اش بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان‌ها بم و بروات و دیگر پروژه‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در آئین افتتاحیه پروژه‌های آبرسانی به مرکزیت سدنساء عنوان کرد:  یکی از عرصه‌های مهم برای بندگی خداوند گره گشایی  از کار خلق خدا و رفع مشکلات مردم است، خوشبختانه امروز این زمینه برای مسئولان و مدیران فراهم است که با خدمت خودشان را رشد دهند.

اتمام پروژه‌‌ها با انجام کار جهادی
وی خطاب به مسئولین بیان کرد: امروز باید کار جهادی کرد و اگر روحیه جهادی نباشد، دچار عقب‌ماندگی خواهیم شد و این کار جهادی است که باعث می‌شود، تنش‌های آبی کاهش پیدا کند و کمبود تولید برق جبران شود.

رئیسی با بیان این‌که باید عقب ماندگی‌های قبلی جبران شود، تاکید کرد:  اتمام پروژه‌ها و طرح‌های نیمه تمام در دستور کار دولت است تا مردم از این نعمات بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور با اشاره به این امر که بهره‌مندی مردم منطقه همچون آب گورا برای ما نیز گورا است، اذعان کرد: اتمام پروژه‌‌ها با کار جهادی ممکن است زیرا کار جهادی شما امروز نتیجه‌اش بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهرستان‌ها بم و بروات و دیگر پروژه‌هاست.

حل تنش آبی روستاهای کشور تا پایان دولت
وی عنوان کرد: هدف‌گذاری کرده‌ایم تا تنش آبی۱۰ هزار روستا در کشور را  حل کنیم و خوشبختانه تنش آبی ۳ هزار روستا حل شده و بقیه هم با کار جهادی تا آخر دولت باید حل شود، ۶۷۰ روستا در استان کرمان تنش آبی دارند که با این پروژه ۱۷۰ روستا مشکل آبی حل می‌شود از این رو باید دانست رمز رسیدن به موفقیت و گره از مشکلات مردم باز کردن کار جهادی است.

رئیسی با تاکید بر این‌که جبهه امروز، جبهه تولید است، گفت: خوشبختانه همه مدیران در عرصه تولید کار می‌کنند اما باید دانست که کار کردن بدون زیرساخت امکان‌پذیر نیست از آن‌جا که رفع مشکلات مردم از وظایف جدی است، دولت نسبت به انجام کارهای بزرگ آن  تغافل نکرده است.

رئیس جمهور بیان کرد: پیشرفت کشور در تامین زیر ساخت‌ها است اگر به این مهم دست یافتیم آنگاه توسعه ترانزیت، کشاورزی و گردشگری و غیره.. را به دنبال آن خواهد داشت و در این زمینه تامین آب، برق و فاضلاب از مهمترین عواملی است که باید انجام شود.

کرمان به تناسب ظرفیت معدنی‌اش در حوزه فرآوری وارد نشده
وی اظهار کرد:شرکت های بزرگی در استان داریم که کار اقتصادی و عمرانی انجام می دهند اما در حوزه فرآوری معادن با توجه به اینکه این استان بهشت معادن است آنچنان که باید بهره برداری و فرآوری نداریم؛ گاها خام فروشی اتفاق می افتد که باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

رئیسی تاکید کرد: با خام فروشی مخالفیم چرا که امکان فرآوری وجود دارد تا بتوان از این راه ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم و رافع مشکلات آب و برق و فاضلاب باشیم، بنابراین شرکت‌ها و فعالان اقتصادی در منطقه مانند مس و گل گهر  وارد میدان شوند و برای رفع مشکلات زیرساخت و پیشرانی‌های اقتصادی تلاش کنند.

شرکت‌های پیشران برای توسعه استان پا به میدان بگذارند
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: پیشران‌های اقتصای باید مشکلات اقتصادی را رفع، سرمایه‌گذاری کنند و مسئولیت اجتماعی بپذیرند شرکتی همچون گل‌گهر که در اشتغال، تولید، صادرات، وارادات نقش دارد و در مسئولیت اجتماعی به عهده می‌گیرد قابل تقدیر است، همه با هم و با همکاری شرکت‌های پیش‌ران می‌توان برای حل مشکلات موثر باشیم.

وی اذعان کرد: برخی از کارها اگر هنوز به صورت معمولی انجام می‌شد، هرگز شاهد افتتاح چنین پروژه‌هایی نبودیم، اکنون کارهایی که ۱۰ سال برزمین مانده بود با حرکت جهادی چند سال جلو افتاده است و طی یک سال انجام شده در حالی می توانست زمان ببرد.

رئیس جمهور به پیشرفت‌ها در حوزه برق‌رسانی به استان اشاره کرد و گفت: عشایر کشورمان ذخایر این ملت هستند؛ آنها انسان هایی مخلص، دلداده، ولایی و تولید کننده در کشور هستند که  گاهی مشکل برق دارند و  امروز کار برق رسانی به چادرهای آنها با انرژی خورشیدی کار بسیار خوب و باعث خرسندی است.

هنر حاج قاسم این بود که مسیر را هموار می‌کرد
رئیس قوه مجریه اذعان کرد: حاج قاسم هم مشکلات زیادی را داشت اما هرگز از خدمت سرباز نزد و هنر حاج قاسم این بود که مسیر را هموار می‌کرد، او فراز و فرودها را با دیپلماسی و میدان همراه می‌کرد و توانست مقاومت را جلو بیاندازد بنابراین پیامی که از حاج قاسم می‌گیریم  این است که جهادی باشید.

رئیسی تاکید کرد: دیگران چه خواهند گفت، مهم نیست، مهم این است که مردم احساس رفاه و آسایش کنند، اگر مردم در جای جای این استان احساس آرامش کردند، این نشانه خدمت خالصانه است، وقتی مردم در تمام صحنه‌ها جانانه حضور پیدا می‌کنند؛ خداوند نیز برکات خودش را نازل می‌کند.

رئیس جمهور افزود: من به مناطق می‌‌آیم تا پروژه‌ها را نظارت کنم، این برای این است که نباید طرح‌های توسعه‌ای و زیر ساختی به صورت فرسایشی باقی بمانند و یقین داشته باشید این زیر ساخت‌ها توسعه را به دنبال خواهد داشت، کشاورزی و خرما  این منطقه(بم)  مشهور است بنابراین اگر کشاورزی برای ما در استان رونق پیدا کند، مشکلات مردم نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: دعای خانواده شهدا برای زندگی و رشد کشور موفقیت ایجاد می‌کند، ضمن اینکه از خانواده سپاه بسیج و گروه‌های جهادی تشکر می‌کنم زیرا این قشر کارهای بزرگ و قابل تقدیری را با کار جهادی پیش برده است.

انتهای خبر/