با توجه به فعالیت سامانه بارشی در تمام استان کرمان، امروز و فردا پدیده مه‌گرفتگی و لغزندگی جاده‌ها در بیشتر محورهای استان پیش‌بینی شده و به همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، سرهنگ علی رضایی در گفت‌وگو با تسنیم در کرمان، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های شمال استان کرمان، اظهار داشت: براساس اعلام همکاران ما در محورهای برون‌شهری صبح امروز در اکثر جاده‌های شمال استان کرمان شاهد پدیده مه غلیظ هستیم.

وی بیان کرد: در گردنه “خانه‌کوه” در محور کرمان به سمت بردسیر، گردنه “خانه سرخ” در محور بردسیر به سمت سیرجان، گردنه “کفنوئیه” در محور کرمان به سمت بافت، محدوده شهرک مس سرچشمه تا کارخانه، گردنه ده‌علیرضا در محور کوهبنان، محور بم و تونل سیرچ مه گرفتگی شدید وجود داشته و در این مناطق دید ‌افقی بسیار کم است.

رئیس پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه توصیه می‌شود کسانی که در حال حاضر در حال تردد در این محورها هستند تا زمان رفع مه گرفتگی از تردد خودداری کرده و در اولین پارکینگ امن توقف کنند، افزود: استفاده از چراغ مه‌شکن و رعایت فاصله طولی و توجه کافی به جلو در هنگام رانندگی باید حتماً مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی جوی، رانندگی سخت است و توصیه می‌شود در چنین ایامی رانندگان از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، بیان کرد: امروز و فردا پدیده مه گرفتگی را در جاده‌های شمال استان کرمان داریم و احتمال لغزندگی در گردنه‌ها دور از انتظار نیست.

سرهنگ امیر معین‌الدینی، رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان نیز در گفت‌وگو با تسنیم به آخرین وضعیت محورهای جنوب استان کرمان اشاره کرد و اظهار داشت: در جنوب استان کرمان دو محور کوهستانی و برف‌گیر داریم که رانندگان باید در هنگام تردد در این جاده‌ها موارد لازم در ارتباط با این محورها را مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان شرایط خاصی را داریم که به واسطه مسیرها و شرایط محیطی و طبیعی این منطقه است، گفت: به واسطه بارش نزولات آسمانی شب قبل تعدادی از آب‌نماها و پل‌هایی که این مسیرها بوده دچار آب بردگی شده است.

رئیس پلیس‌راه جنوب استان کرمان، بیان کرد: در خواست داریم مردم و رانندگان جنوب استان کرمان در زمان بارندگی‌ها برای تردد از آب‌نما‌ها این مسیرها عبور نکنند و حتی‌المقدور تا زمانی که راهداری و پلیس‌راه تاییدیه باز بودن مسیر را به آنها نداده، صبر کنند.

وی با اشاره به اینکه رانندگان قبل از حرکت حتماً با تماس با تلفن‌های ۱۱۰ و ۱۴۱ وضعیت راه‌ها را جویا شوند، گفت: متاسفانه برخی رانندگان حرکت کرده و وارد مسیر شوند و در میانه راه نیاز به امدادرسانی پیدا می‌کنند.

معین‌الدینی با بیان اینکه در جنوب استان بیشتر بارندگی را داشتیم و یخ‌زدگی سطح جاده‌ها را نداریم، اما تردد در جاده‌های جنوب استان کرمان، شرایط خاص خودش را دارد، افزود: به همراه داشتن زنجیرچرخ الزامی است و امیدواریم همه به توصیه‌ها توجه کرده تا اتفاق ناگواری را برای خود و سایرین رقم نزنند.

انتهای پیام/