زینی وند از تدابیر اندیشیده شده درخصوص مواجه شدن با ویروس جهش یافته از نوع کرونای هندی، در استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، علی زینی وند استاندار کرمان گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونای هندی شیوع پیدا کرده و اخباری هم مبنی بر اینکه در کشور‌های افغانستان و پاکستان مشاهده شده است، لذا استان ما به نوعی بعد از سیستان و بلوچستان کانون اول این موضوع می‌تواند باشد و تقریبا فرض ما این است که ویروس قطعا ورود می‌کند.

او افزود: بر این اساس در کنار جلسات عادی مدیریت کرونا که در استان کرمان داریم و برقرار است، جلسه‌ای با مسئولان تراز اول استان برگزار شد و تدابیر لازم اتخاذ شد.

استاندار کرمان تصریح کرد: در دو وجه “آمادگی مراکز درمانی و گسترش آمادگی نقاهتگاهی” و “افزایش تخت‌های بیمارستان‌ها”، برخی از بیمارستان‌های مراکز نظامی و انتظامی آمادگی کامل دارند و بسیج و سپاه آمادگی خود را اعلام کرده اند و در حوزه تجهیزات مثل تجهیزات اولیه ونتیلاتور، تخت ها، اکسیژن و کپسول اکسیژن سیار تدابیری در نظر گرفته ایم.

او به کنترل ورودی‌های استان از سمت استان سیستان و بلوچستان و از طرف مرز که اتباع خارجی هستند، اشاره کرد و گفت: مقرر شد نیروی انتظامی با همکاری سپاه ورودی‌ها را به جد کنترل کند.

زینی وند تصریح کرد: قرار است، طرح مهار اتباع خارجی را که بنا بود به جد در این حوزه ورود کنیم نیز کنترل شود و از ورود اتباع خارجی به استان جلوگیری کنیم.

او بیان کرد: برخی از مسافران هم که ممکن است از پاکستان به استان آمده باشند از این‌ها هم تست گرفته می‌شود (البته ورودشان هم اکنون ممنوع است) و مکانی برای قرنطینه آماده کرده ایم که اگر چنین مواردی مشاهده شد و تست ویروس هندی مثبت بود، بلافاصله در استان قرنطینه شوند و از گردش بیشتر در استان و کشور جلو گیری شود.

استاندار کرمان افزود: در هر صورت در این زمینه آمادگی کامل داریم.

انتهای پیام/