وزیر اطلاعات گفت: با ایستادگی مردم، درایت‌ها و هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری، توانسته ایم همه توطئه‌های دشمنان در این سال‌ها را پشت سر بگذاریم و با رهنمودهای رهبری امروز در اوج اقتدار در جهان قرار بگیریم.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، حجت‌الاسلام سید محمود علوی پیش از ظهر در نهمین همایش آئین برادری در شهرستان ریگان گفت: هدف از برگزاری این آئین پاشاندن بذر محبت در میان مردم، در راستای پیشرفت، رشد و توسعه کشور است.

وی با اشاره به تاخیر در برگزاری این آئین تصریح کرد: دهه فجر محصول وحدت است و اگر وحدت و یکپارچگی شیعه، سنی و اقوام مختلف کشور نبود، امکان داشت به سادگی رژیم شاهنشاهی تا دندان مسلح، در مقابل دستان خالی مردم ایران به پیروزی برسد اما با شعار الله اکبر پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهبری امام راحل شکل گرفت.

اقتدار امروز ایران مرهون رهنمودهای مقام معظم رهبری است

وزیر اطلاعات افزود: با ایستادگی مردم، درایت‌ها و هدایت های امام راحل و مقام معظم رهبری، توانسته ایم همه توطئه‌های دشمنان در این سال‌ها را پشت سر بگذاریم و با رهنمودهای رهبری امروز در اوج اقتدار در جهان قرار بگیریم.

علوی اظهار کرد: وحدتی که امروز در دنیای اسلام با عنوان مقاومت اسلامی صورت گرفته سبب شده تا دنیای کفر بیش از هر زمان دیگری احساس خطر کند از این رو همه تلاش خود را به کار گرفته تا بین مسلمانان اختلاف بیندازد.

وی ادامه داد: تاریخ نشان داده است که هر زمان بین مسلمانان وحدت وجود داشته باشد، دشمنان در موقعیت ضعف قرار گرفته و جلوی ما به زانو در می آیند، عدم وحدت میان مسلمان باعث جان گرفتن مستکبرین شده است.

امنیت اسرائیل در سایه ایجاد اختلاف بین مسلمان صورت گرفت

وزیر اطلاعات یادآور شد: قبل از سال ۲۰۱۲ گفته شده بود که اسرائیل آخرین نفس‌های خود را می‌کشد اما از سال ۲۰۱۲ میلادی به واسطه مسائلی که در سوریه پیش آمد، اسرائیل در سال ۲۰۱۳ امن ترین سال خود را سپری کرد، این امنیت اسرائیل به دلیل اختلاف بین مسلمانان صورت گرفت.

علوی بر لزوم وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: مسلمانان همواره باید با یکدیگر متحد باشند، زیرا وحدت دفع خطر را به همراه خواهد داشت.

وی بیان کرد: برای حرکت پیش‌رونده نیاز به وحدت داریم، هر ملتی که با یکدیگر هم صدا شوند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا می‌کنند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: عزت در سایه همدلی و هم‌افزایی پدیدار خواهد شد، انقلاب اسلامی تنها متعلق به امت ایرانی نیست و هر مسلمانی در هر جای دنیا برادر و خواهر ما محسوب می شود.

علوی ابراز کرد: جمهوری اسلامی در طی ۴۰ سال گذشته از مردم فلسطین حمایت کرده است، این موضع برای او هزینه دارد اما جمهوری اسلامی حاضر شده این هزینه را بدهد تا از مسلمانان دفاع کند.

وی با تاکید برآنکه در جمهوری اسلامی تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی از مردم تحت ستم در بوسنی و هرزگوین حمایت کرد، مردم بوسنی و هرزگوین برادران اهل سنت هستند اما بدانید که برای ما شیعه و سنی تفاوت ندارد همان طور که در افغانستان بیش از ۷۰ درصد مردم این کشور اهل سنت هستند اما جمهوری اسلامی در این سال‌ها بیشترین حمایت را از این کشورها کرده است.

ادامه حیات شیعه و سنی تحت لوای جمهوری اسلامی ایران

وزیر اطلاعات ابراز کرد: مطالعه تاریخ در یک قرن گذشته نشان می دهد که همه بزرگان جهان اسلام (شیعه و سنی) از اسلامی واحد سخن به میان آورده اند و استعمار برای آنکه بتواند بر مسلمانان تسلط پیدا کند، به دنبال اختلاف افکنی مذهبی بین مسلمانان است.

علوی افزود: همواره در بین مذاهب افراط‌ گراهای وجود دارند که باعث کشته شدن افراد زیادی شده‌اند اما انقلاب اسلامی ایران به این موارد پایان داد، امروز شیعه و سنی در سایه جمهوری اسلامی با عزت با یکدیگر در ایران زندگی می‌کنند.

وی در پایان بیان کرد: انقلاب اسلامی چهره واقعی اسلام را نشان داد، مفهوم بیان نظریات مختلف، به جان یکدیگر افتادن نیست چرا که همواره می توان با گفتمان مواضع خود را مطرح کرد.

انتهای پیام/