رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری برنامه‌های دهه فجر در استان با تأکید بر معرفی دستاوردهای انقلاب و پیوست انتخاباتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، حسین انجم‌شعاع صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مردم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی داشتند و جنس انقلاب ایران با تمام انقلاب‌هایی که در جهان شده است فرق می‌کند، چرا که انگیزه آن الهی و اسلامی بود.

وی با بیان اینکه مردم ما با تمام توان پای انقلاب اسلامی ایستادند و خواهان حاکم شدن اسلام و اجرای احکام اسلامی در کشور بودند، گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث تحولات زیادی در منطقه و جهان شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه از دستاوردهای مهم انقلاب از بین بردن طاغوت در کشور بود و حکومت قبل از انقلاب دست‌نشانده استکبار جهانی بود، افزود: از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران استقلال کشور و برچیدگی وابستگی به بیگانگان بود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی وابستگی کشور ما به بیگانگان آن قدر زیاد بود که همه کارها باید با نظر سفیر آمریکا انجام می‌شد، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران نقشه آمریکایی اسرائیلی که برای منطقه طراحی شده بود را بر هم زد.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه در آستانه چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هستیم و امروز انقلاب ایران در دنیا گسترده شده و به‌عنوان یک الگو مطرح است، بیان کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش افول آمریکا را عنوان کردند و امروز به عینه شاهد افول آمریکا هستیم.

وی با بیان اینکه آنها روزی در فکر تسخیر منطقه بودند و الان در تلاش هستند که موجودیت خود را حفظ کنند، گفت: مردم ایران پای آرمان‌های انقلاب، امام راحل(ره) و شهدا ایستادند و دشمن از همین عصبانی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران روزبه‌روز بیشتر پیشرفت می‌کند و در برنامه‌های دهه فجر امسال تاکید بر معرفی پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه با جشن‌های دهه فجر در برنامه‌ها دیده شده است.

وی با بیان اینکه  وحدت و اتحاد همیشه مورد تأکید است و در برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب باید همه تلاش کنیم که این اتحاد و همدلی بیشتر شده و وحدت خودمان را حفظ کنیم، ادامه داد: در برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر تأکید بر پیوست انتخاباتی است و همه باید با استفاده از ظرفیت دهه فجر فضای کشور را برای برگزاری انتخابات باشکوه آماده کنیم.

انجم‌شعاع با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای مظلوم انفجار تروریستی کرمان، گفت: در تمام برنامه‌های دهه فجر استان کرمان یاد این شهدا گرامی داشته می‌شود و مراسم ویژه گرامیداشت شهدای انفجار تروریستی در نظر گرفته شده است که با سخنرانی آیت‌الله سیداحمد خاتمی در حسینیه ثارالله(ع) شهر کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰ شب جشن پیروزی انقلاب اسلامی توسط ادارات و نهادها در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار می‌شود، افزود: مراسم بزرگداشت سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در ۱۲ بهمن در مصلی بزرگ امام علی(ع) شهر کرمان برگزار می‌شود و سخنران این برنامه داود منظور معاون رئیس جمهور است که ساعت ۹:۳۰ همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه رژه موتوری از فرودگاه بین‌المللی کرمان تا گلزار شهدای این شهر به مناسبت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: زنگ انقلاب در واحد‌های صنعتی استان نیز در روز ۱۲ بهمن نواخته می‌شود.

وی از نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس سراسر استان کرمان در روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ماه خبر داد و افزود: این آیین در شهر کرمان به صورت نمادین در مدرسه‌ای که سه شهید دانش‌آموز در انفجار تروریستی کرمان داشت، برگزار می‌شود.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه یادمان انقلاب در میدان شورای شهر کرمان نصب می‌شود، ادامه داد: جشنواره فیلم فجر در استان کرمان نیز برگزار می‌شود و تعدادی از فیلم‌های این جشنواره در سینماهای کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با با بیان اینکه اردوهای راهیان پیشرفت برنامه‌ریزی شده که در سه گروه دانش‌آموزی، دانشجویی و ورزش و جوانان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مناظره دانشجویی در دانشگاه‌های استان کرمان و برگزاری مسابقات جام دهه فجر در رشته‌های مختلف ورزشی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام است.

انتهای پیام/۵۱۱/