فرمانده انتظامی استان کرمان از برخورد جدی با خودروهای شوتی و قاچاق‌بر در استان کرمان خبر داد و گفت: این برخوردها افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، سردار ناصر فرشید صبح امروز در جلسه ستاد راهبری کاهش تصادفات استان کرمان که با حضور استاندار کرمان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، معاون امور عمرانی استانداری کرمان، مدیران کل راهداری شمال و جنوب استان کرمان، مدیرکل هواشناسی استان، فرماندهان پلیس‌راه و راهور شمال و جنوب استان کرمان و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان برگزار شد با تبریک حلول ماه رمضان، اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی بین سازمان‌ها و دستگاه‌های استان برای کاهش تصادفات وجود دارد که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه ارتقای فرهنگ ترافیکی اهمیت زیادی دارد و نیاز است برای جلوگیری و پیشگیری از تصادف و تخلفات راهنمایی و رانندگی کار فرهنگی انجام شود، گفت: از همراهی سیستم قضایی استان کرمان تشکر می‌کنم که حمایت خوبی داشتند و این تعاملات باید افزایش پیدا کند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه افزایش مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی در جاده‌های استان کرمان ضرورت دارد و در کاهش تصادفات و رفع خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان موثر است، افزود: برخورد با خودروهای شوتی و قاچاق‌بر در استان کرمان جدی است و برخوردها افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه کرمان در مسیر عبوری زائران امام رضا (ع) از جنوب کشور است و راه‌های استان کرمان ترانزیتی است، ادامه داد: لازم است که دو بانده شدن جاده کرمان – راور – دیهوک هر چه سریع‌تر به پایان برسد و در این مسیر احداث مجتمع‌های رفاهی ضرورت دارد.

در این جلسه سرهنگ علی رضایی فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان نیز با بیان اینکه دسترسی پلیس استان به کنترل مانیتورینگ هنوز انجام نشده است، اظهار داشت: ضرورت دارد که این کار انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۴ شهرستان کرمان، سیرجان، زرند و رفسنجان در شمال استان کرمان بیشترین تصادفات و تلفات را دارند، گفت: بیشتر تصادفات استان بر اثر واژگونی خودروها و خواب‌آلودگی است که نیاز به هشدارسازی آسفالت جاده‌ها است.

فرمانده پلیس‌راه شمال استان کرمان با بیان اینکه روشنایی ۳۰ کیلومتری شهرها اهمیت زیادی دارد و نیاز است در برنامه قرار گرفته و به این کار سرعت بخشیده شود، افزود: ۴۹ درصد تصادفات در شب اتفاق افتاده است که نیاز به روشنایی را تشدید می‌کند.

سرهنگ امیر معین‌الدینی فرمانده پلیس‌راه جنوب استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول راه‌های جنوب استان کرمان است که عمده راه‌های ما روستایی است، اظهار داشت: با کمبود شدید نیرو در کنترل ترافیکی راه‌ها روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه گذشته ۳۷۷ نفر تلفات جاده‌ای داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرده است، گفت: بیشترین تصادفات و تلفات توسط خودروهای شوتی و قاچاق انجام می‌شود که با سرعت بالا در حال حرکت در جاده‌ها هستند.

انتهای پیام/۵۱۱/