استاندار کرمان با انتقاد از روند کند طرح نهضت ملی مسکن در برخی نقاط استان، گفت: وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان باید تعیین تکلیف شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدمهدی فداکار صبح امروز در اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان در سال ۱۴۰۳ با بیان اینکه در طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان خیلی عقب هستیم، اظهار داشت: قرارداد آماده‌سازی تعدادی از شهرها هنوز انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌ها به محل زمین برسد تا مردم شروع به ساخت کنند، گفت: وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان باید تعیین تکلیف شود و در جلسات چیزهایی گفته می‌شود اما هنوز به سامان نرسیده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه تا وقتی که امکان رویت قطعه زمین در محل ساخت نباشد، مردم که نمی‌توانند اقدام به ساختمان‌سازی کنند، افزود: آماده‌سازی تمام زمین‌هایی که به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شدند باید بلافاصله آغاز شده و به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه ادارات برق و آب نیز بلافاصله باید کار خود را شروع کنند، بیان کرد: این ادارات منتظر مرکز نباشند و از محل اعتبار استانی این کار را شروع کنند؛ ادارات راه و شهرسازی شمال و جنوب استان کرمان هم موظف هستند کار آماده‌سازی زمین‌های الحاق شده را بلافاصله به اتمام برسانند و زمین‌ها را واگذار کنند.

فداکار با بیان اینکه حجم بالایی از متقاضیان‌ طرح نهضت ملی مسکن استان در شهر کرمان قرار دارند، گفت: کار اصلی در مرکز استان است که باید هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد؛ هم آماده‌سازی و هم تامین زیرساخت‌های آب و برق طرح نهضت ملی مسکن جدی است و باید هر چه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ادارات آب و فاضلاب تامین آب زمین‌هایی که آماده‌سازی آنها انجام شده است را بلافاصله آغاز کند، افزود: تا اعتبار ملی بیاید، اعتبار اولیه استانی برای این کار پرداخت می‌شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه اگر آب و برق به محل پروژه نرسد مردم امکان شروع ساخت و ساز را ندارند و همه کارها می‌ماند، ادامه داد: در خیلی از شهرهای کوچک آماده‌سازی زمین را شهرداری‌ها می‌توانند انجام بدهد که از این ظرفیت باید استفاده شود تا کار طرح نهضت ملی مسکن در استان سرعت بگیرد.

انتهای پیام/۵۱۱/