یدالله موحد گفت: اعضای باند قاچاق سوخت با همکاری برخی از شرکت‌های مسافربری اقدام به صدور صورت وضعیت‌های صوری برای خودرو‌ها کرده و سپس سوخت حاصل از این روش را در اختیار خریداران و قاچاقچیان سوخت قرار می‌دادند.

به گزارش راه آرمان، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جمع خبرنگاران از انهدام شبکه گسترده قاچاق سوخت در شرق کشور خبر داد و گفت: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد این شبکه قاچاق در مجموع ۲۴ میلیون لیتر سوخت را در سال قاچاق کرده است.

وی افزود: پس از تاکیدات حجت الاسلام رئیسی ریاست قوه قضاییه مبنی بر اولویت برخورد با شبکه‌های قاچاق سازمان یافته سوخت، دستگاه قضایی استان کرمان با همکاری نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی رسیدگی به این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان ابراز کرد: به دنبال رصد‌های اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه اعضای یک شبکه گسترده قاچاق سوخت در شرق کشور شناسایی شد.

برخی شرکت های مسافربری یاور قاچاقچیان سوخت
موحد در خصوص شیوه کار متهمان بیان کرد: اعضای این شبکه با همکاری برخی از شرکت‌های مسافربری اقدام به صدور صورت وضعیت‌های صوری برای خودرو‌ها کرده و سپس سوخت حاصل از این روش را در اختیار خریداران و قاچاقچیان سوخت قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: به دنبال بررسی‌های اطلاعاتی به عمل آمده، آمار‌ها بیانگر این مطلب است که متاسفانه بخشی از سهمیه سوخت منطقه جنوب شرق کشور از سوی این شبکه با تخلفات صورت گرفته از کشور خارج شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: در این رابطه ۱۳ نفر از اعضای اصلی این باند در نقاط مختلف کشور تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و دستگیر شده اند و ۲ نفر از دستگیر شدگان مربوط به شرق استان کرمان هستند.

موحد با اشاره به اینکه تحقیقات اولیه نشان می‌دهد، این شبکه قاچاق در مجموع ۲۴ میلیون لیتر سوخت را در سال قاچاق کرده است، گفت: در این رابطه بیش از ۵۰ کارت سوخت مهاجر در جایگاه‌های سوخت جنوبشرق کشور شناسایی و با دستور مقامات قضایی مسدود شده اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جلوگیری از قاچاق کالا و سوخت یکی از نیاز‌های جدی برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق و جهش تولید و تقویت اقتصاد ملی است.

انتهای پیام/