حجت الاسلام وحید مهری رزمنده، جانباز دوران دفاع مقدس و اولین امام جمعه ریگان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، حجت الاسلام وحید مهری رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس، اولین امام جمعه ریگان و امام جمعه کنونی شهر نگار بردسیر که به علت بیماری در بیمارستان بستری بود، دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید مهری فرزند ،عباس امام جمعه نگار در استان کرمان در ۱۳۳۹ش در تهران به دنیا آمد. پس از گذراندن دوره متوسطه در ١٣٦٢ش وارد حوزه علميه قم شد و مقدمات علوم دینی و دوره سطح را به پایان برد. آنگاه به مدت دو سال در دروس خارج فقه و اصول آیت‌الله سیّدمحمّدعلی علوی گرگانی حضور یافت.

مرحوم مهری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همکاری با کمیته انقلاب اسلامی سپاه پاسداران و بسیج پرداخت و در دوران دفاع مقدس نیز بیش از سه سال در جبهه‌ها حضور داشت و به درجه جانبازی نائل آمد. مسئولیت کمیته نظارت شهرستان بم ١٣٦٧-١٣٦٨ش؛ روحانی مستقر در ریگان ۱۳۷۲-۱۳۷۹ش و ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بردسیر از آبان ۱۳۷۹ش از مسئولیت‌های اوست.

وی در ۲۱ مرداد ۱۳۸۰ش به امامت جمعه ریگان از توابع شهرستان بم منصوب شد و در این دوران به انجام خدمات فراوانی در زمینه امور فرهنگی و عمرانی توفیق یافت که از جمله می‌توان به: احداث مدرسه علمیه سفیران هدایت تأسیس مجتمع فرهنگی ـ هنری ریگان؛ احداث خانه عالم؛ کمک در ساخت مساجد متعدد در بخش ریگان؛ اعزام مبلغ به روستاها؛ احداث دفتر و منزل امام جمعه و تأسیس کانون قرآن اشاره کرد.

وی نخستین امام جمعه ریگان بود و در غیاب او حجت‌الاسلام ایازی نمازجمعه را اقامه می‌کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین مهری در پنجم مرداد ماه سال ۱۳۸۸ به امامت جمعه فاریاب در استان کرمان منصوب شد و خدماتی را انجام داد و پس از آن به شهر نگار در استان کرمان منتقل و امامت جمعه آن شهر را عهده‌دار شد.

انتهای پیام/