به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت سردار سلیمانی، اردوی جهادی دامپزشکی به صورت رایگان در روستا‌های رحمت آباد و عباس آباد شهرستان ریگان اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از روابط عمومی دادمپزشکی ریگان، محسن دهقانیان گفت: اردوی جهادی دامپزشکی با محوریت محرومیت‌زدایی و مبارزه با بیماری‌های دامی به صورت رایگان در روستا‌های رحمت آباد و عباس آباد شهرستان ریگان اجرا شد.

وی افزود: این برنامه با استفاده از توان تیم های عملیاتی شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان و گنبکی و با همکاری بسیج سپاه ناحیه شهرستان ریگان به مناسبت گرامیداشت ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ریگان بیان کرد: در این اردوی جهادی خدماتی از قبیل: واکسیناسیون ۲ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی، هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل و ۵۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری انجام شد. همچین با هدف مبارزه با بیماری انگل‌های خارجی دام ها، ۵۰۰ راس سمپاشی بدن دام و سمپاشی ۳ هزار متر مربع جایگاه دام انجام شد.

وی با بیان اینکه معاینه و ویزیت رایگان دام‌های بیمار و آموزش چهره به چهره دامداران از دیگر اقدامات این طرح بود، به نقش آموزش‌های ترویجی در ارتقای سطح بهداشت جامعه، کنترل بیماری‌های دامی و مشترک، سلامت گوشت و سایر فرآورده‌های خام دامی اشاره کرد و گفت: در این اردوی جهادی یک روزه به ۳۰ نفر از اهالی این روستا‌ها در خصوص بیماری‌های و مشترک آموزش چهره به چهره داده شد.