مدیرکل صنعت و معدن استان کرمان، گفت: امسال هم برگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان وضعیت خوبی ندارد، اما در قانون بودجه سال آینده به شکلی دیده شده که بتوانیم بالای ۱۵۰۰ میلیارد تومان به استان برگشت داده شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، هفتمین جلسه شورای معادن استان کرمان صبح امروز به حضور استاندار کرمان، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای این شورا در محل سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه شش طرح معدنی داریم که با محدوده‌های معدنی در استان تداخل دارند، اظهار داشت: خوشبختانه اتفاق بزرگی در حوزه تامین برای واحد‌های معدنی در شهرستان راور افتاده و مسیر اجرای طرح در حال آماده‌سازی است.

وی با بیان اینکه متاسفانه امسال هم مشابه سال‌های گذشته برگشت حقوق دولتی معادن به استان کرمان وضعیت خوبی ندارد، گفت: اما در قانون بودجه سال آینده به شکلی دیده شده که بتوانیم بالای ۱۵۰۰ میلیارد تومان به استان از محل حقوق دولتی برگشت داده شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان، افزود: شورای معادن در استان هدفمند حرکت می‌کند تا بتوانیم در این جلسه توسعه پایدار استان کرمان را به پیش ببریم.

وی با بیان اینکه در این جلسه تصمیم‌گیری شد که از محل معادن به توسعه زیرساخت‌های امنیتی استان از جمله احداث پاسگاه و ایست و بازرسی‌ها کمک شود، ادامه داد: ارتقای امنیت استان در توسعه پایدار و سرمایه‌گذاری نیز موثر خواهد بود.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران، اظهار داشت: بخشی از تلاش اقتصادی استان کرمان در شورای معادن استان پیگیری می‌شود که جای تقدیر دارد.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه مراحل نهایی خود را طی می‌کند، گفت: طبیعی است یک بخش‌هایی از این برنامه به مجمع برود.

وی با اشاره به اینکه در بخش معادن احکامی آورده شده که باید ظرفیت‌های استانی آن احصا و در استان پیگیری شود، افزود: نیاز است در اولین جلسه شورای معادن در سال جدید این مباحث بررسی شود.

انتهای پیام/۵۱۱/