مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید نیز در حال ساخت است و در بخش سرانه فضای ورزشی به رشد ۶۹ درصدی رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا رضایی ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان کرمان که با حضور رئیس کل دادگستری استان، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری، فرمانده انتظامی استان، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان در پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: ۴۳ هزار و ۵۱۹ فرهنگی در قالب ۲۹ هزار و ۲۷۰ کلاس درس در ۶ هزار و ۲۰ مدرسه استان کرمان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان کرمان وضعیت مناسبی دارد و آینده درخشانی را برای آن پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: آموزش و پرورش استان کرمان موفق به کسب رتبه اول کشور در شاخص‌های اختصاصی و رتبه دوم کشور در کل شاخص‌ها شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه سال گذشته شش نفر از دانش‌آموزان استان کرمان در کنکور رتبه تک رقمی داشتند که تلاش می‌شود امسال تعداد آنها بیشتر شود، افزود: رشد ۱۰۰ درصدی رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری از دیگر افتخارات دانش آموزان استان است.

وی با بیان اینکه تجاری‌سازی املاک آموزش و پرورش برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار است و اولین آن در بلوار جمهوری اسلامی انجام شده است، ادامه داد: سند ۴۰۵ ملک آموزش و پرورش استان کرمان در سال ۱۴۰۱ و ۳۸۵ ملک در سال ۱۴۰۲ گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اینکه سال آینده سالن هزار و ۳۰۰ نفری آموزش و پرورش استان کرمان به بهره‌برداری می‌رسد که به نام شهید سنجری نامگذاری شده است، بیان کرد: برادر این شهید والامقام خیری است که تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت این سالن هزینه کرده است.

وی از اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ویژه ۳۹ هزار فرهنگی در استان کرمان خبرداد و گفت: در ۲ سال اخیر بیش از ۵۰۰ مدرسه نیمه تمام در استان به بهره‌برداری رسیده و ۱۰۳ مدرسه جدید نیز در حال ساخت است و در بخش سرانه فضای ورزشی به رشد ۶۹ درصدی رسیده است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم تعدادی از مدیران استان به همراه معلم دوران مدرسه خود شرکت کرده بودند که ضمن خاطره گویی از این معلمان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/۵۱۱/