مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان گفت: ۵۱ هزار دانش‌آموز، بیش از ۳ هزار دانشجو و بیش از ۲۷ هزار یتیم استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد است.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، ناصر عسکری‌نژاد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه از همان ابتدای انقلاب نهاد کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای کمک به نیازمندان و محرومان جامعه تأسیس شده است، اظهار داشت: امروز نیز کمیته امداد در دورترین نقاط استان کرمان برای کمک‌رسانی به محرومان و توانمندسازی آنها تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیمی از اشتغال استان توسط کمیته امداد انجام می‌شود، گفت: ماهیانه به تعداد زیادی از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد مستمری پرداخت می‌شود که بیشترین آن حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با این شرایط اقتصادی کافی نیست و به کمک شما مردم نیازمندیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۱۱۵ هزار خانواده در سراسر استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که شامل حدود ۲۸۰ هزار نفر می‌شود، افزود: از این تعداد بیش از ۵۴ هزار خانواده زن سرپرست خانوار هستند و ۱۱۲ هزار خانوار مستمری ماهیانه دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه به سه دهک پایین جامعه خدمات کمک معیشتی پرداخت می‌شود، ادامه داد: مردم می‌توانند کمک‌های مالی خود را از طریق الکترونیکی و سامانه و کد دستوری #۰۳۴*۸۸۷۷*، سایت کمیته امداد به آدرس Emdad.ir و سایت اکرام به نشانی Ekram.Emdad.ir اهدا کنند.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه افتخار داریم که در سال ۱۴۰۲ بیش از ۳ هزار سری جهیزیه با اعتبار ۹۶ میلیارد تومان بین زوجین نیازمند توزیع شده است، گفت: بیش از ۴ هزار لوازم ضروری منزل نیز بین نیازمندان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه صندوق امداد ولایت یک فرصت برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه است که با بانکداری اسلامی اداره می‌شود، افزود: در سال جاری ۸ هزار و ۳۹۶ مورد با اعتبار ۱۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی و خودکفایی و وام ضروری به مردم پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد اجاره مسکن ماهانه پرداخت می‌شود که امسال تاکنون بیش از ۹ میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ مورد نیز پرداخت حق بیمه اجتماعی مددجویان بوده است که عمدتاً زنان سرپرست خانوار بودند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت وام اشتغال برای اشتغال پایدار با درآمد ثابت مورد تأکید است که مددجویان به توانمندی برسند، گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر از سوی کمیته امداد به بانک‌های عامل استان کرمان معرفی شدند که بیش از ۱۰ هزار و ۹۵۰ مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی انجام شده است.

عسکری‌نژاد با بیان اینکه بیش از ۸ میلیارد تومان برای آموزش مددجویان هزینه شده است، افزود: ارتقای شاخص‌های فرهنگی و مذهبی بین مددجویان و در نقاط محروم قابل توجه است؛ ۵۱ هزار دانش‌آموز در سراسر استان کرمان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و اگر این حمایت نبود این دانش‌آموزان از تحصیل باز می‌ماندند.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار دانشجو و ۲۸۴ طلبه نیز تحت پوشش کمیته امداد تحصیل می‌کنند، بیان کرد: حدود ۴۰۰ نفر از آنها از نخبگان درسی هستند.

وی با بیان اینکه ساخت منزل مسکونی برای مددجویان در دست اقدام است، گفت: در سه سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد ساخته شده است که از این تعداد در سال گذشته ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی تحویل شده و امسال هم ۵۲۶ ساختمان ساخته شده که به زودی افتتاح شود.

مدیرکل کمیته امداد  امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه بیش از ۳۶ درصد کمک‌های مردمی به کمیته امداد افزایش پیدا کرده است، افزود: بیش از ۲۷ هزار یتیم در استان کرمان تحت پوشش کمیته امداد است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۲۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان کرمان با کمیته امداد همکاری دارند و ۴۰ پایگاه ثابت نیز به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری در سراسر استان کرمان دایر شده که هموطنان می‌توانند هدایای خود را تقدیم کنند تا بتوانیم در شب عید کمکی برای نیازمندان و محرومان جامعه باشیم.

انتهای پیام/۵۱۱/