مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری با بیش از ۸۵ هزار نفر عضو در استان کرمان فعالیت دارند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از خبرگزاری تسنیم از کرمان، علی مهدی‌خانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری در جوار مساجد، اظهار داشت: این کانون‌ها یک ظرفیت بی‌بدیل در حوزه دین و فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری این کانون‌ها یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است که هنوز برای خیلی از افراد ناشناخته مانده است و باید تلاش کرد تا این ظرفیت‌ها معرفی شود، گفت: این کانون‌ها یک شبکه بزرگ در کشور هستند که در حوزه‌های مختلف دارای دستاوردهای بسیاری هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به اینکه ۷۰۰ کانون فرهنگی هنری مجوز فعالیت فرهنگی و هنری را در جوار مساجد کسب کردند، گفت: از این تعداد ۳۰ کانون تخصصی خانم‌ها هستند که از ۲۱ آذرماه امسال در هفته زن و خانواده کار خود را آغاز کردند.

وی با اشاره به اهداف تشکیل این کانون‌ها بیان کرد: از مهمترین اهداف تشکیل این کانون‌های تخصصی جریان‌آفرینی هویت زن تراز انقلاب اسلامی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیش از ۸۵ هزار عضو دارند. از سال ۱۴۰۲ بیش‌ از ۲ هزار نفر در سامانه بچه‌های مساجد ثبت‌نام کردند.

مهدی‌خانی با اشاره به اینکه بیشترین فراوانی این کانون‌ها در شهرستان کرمان با ۱۴۹ کانون و ۱۹ هزار عضو است، ادامه داد: پس از آن شهرستان رفسنجان با ۹۷ کانون و ۱۲ هزار عضو، شهرستان ریگان با ۷۰ کانون و ۹ هزار عضو بیشترین فراوانی کانون‌های مساجد استان را دارند.

وی با بیان اینکه فردا در شهرستان بم و رفسنجان سالروز تأسیس کانون‌های مساجد را برگزار خواهیم کرد، گفت: افتتاحیه کانون فرهنگی و هنری شهدا در رفسنجان نیز انجام می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با اشاره به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده مراسم سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمان، افزود: برگزاری نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌ها در روز جمعه در محل مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دیدار با امام جمعه و استاندار کرمان، دیدار با خانواده‌ها شهدا و غبارروبی قبور شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است، ادامه داد: برپایی میز خدمت در مصلی نماز جمعه، معرفی کانون‌ها در خطبه‌های نماز جمعه و … از جمله دیگر برنامه‌ها است.

مهدی‌خانی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کرمان، گفت: برگزاری جشنواره استانی قرآنی مدهامتان به میزبانی شهرستان انار و راه‌یابی هشت نفر از کرمان به شانزدهمین دوره کشوری جشنواره مدهامتان از جمله این دستاوردها است.

وی با بیان اینکه راه‌یابی گروه دوستی با نمایشنامه «ارثیه پدری» از راور به مرحله نهایی نخستین جشنواره تئاتر شبستان به میزبانی تهران، از دیگر دستاوردهای کانون‌های مساجد استان است، افزود: برگزاری چهارمین جشنواره سرود سردار آسمانی و جشنواره مهرآوا، اجرای طرح ملی مسجد پایگاه قرآنی در ۴۱ مسجد کرمان، اجرای طرح شهید اسدالهی در مناطق محروم و کم برخوردار شهر کرمان از جمله دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/۵۱۱/