رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان گفت: صلاحیت ۱۱ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی مجلس و و ۶ داوطلب خبرگان در استان کرمان تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، منصور ذوالعلی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت‌های داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۲۵ آبان ماه آغاز شده است، اظهار داشت: این مهلت تاریخ ۱۴ دی‌ماه به پایان رسید و در این مرحله ۳۲۳ نفر از بین بیش از ۵۰۰ داوطلب بررسی شده، مورد تأیید قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در این مرحله عدم تایید و یا عدم احراز شده بودند تا ۱۹ دی‌ماه فرصت سه روزه اعتراض در اختیار داشتند، گفت: در بررسی این اعتراضات در مرحله اول صلاحیت ۳۱ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی و در مرحله بعد صلاحیت ۱۱ نفر دیگر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تایید شد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان کرمان بیان کرد: با احتساب ۳۲۳ نفری از قبل تایید شده بود تا این مرحله صلاحیت ۳۶۴ نفر از داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه با احتساب این افراد، داوطلبان تایید شده بیش از ۶۲ درصد داوطلبان را شامل می‌شوند، گفت: روند بررسی تایید صلاحیت‌ها از بین داوطلبانی که اعتراض کرده بودند تا ۱۹ بهمن ماه ادامه دارد و در صورت تایید دیگر داوطلبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ذوالعلی با اشاره به اتمام مهلت قانونی بررسی صلاحیت داوطلبان ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: در استان کرمان ۱۴ نفر داوطلب داشتیم که با اعلام شورای نگهبان ۶ نفر از این تعداد مورد تایید‌ قرار گرفتند.

انتهای پیام/۵۱۱/