دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از ضربه مهم به بنیان‌های اقتصادی جرائم سازمان یافته و قاچاقچیان مواد مخدر و کشف و توقیف 176 میلیارد ریال وجوه نقد از مجرمان حرفه‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری اظهار داشت: در جهت ضربه بنیان‌های اقتصادی قاچاقچیان موادمخدر و جرائم سازمان یافته ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان با رصد اطلاعاتی موفق شدند با جمع‌آوری اطلاعات، ۱۷۶ میلیارد ریال از وجوه حاصله از جرائم سازمان یافته و مواد مخدر را که از بستر فضای مجازی جهت جابه‌جایی و انتقال وجوه استفاده می‌کردند را شناسایی و ردیابی و با دستورات قضایی نسبت به توقیف این وجوه اقدام کنند.

وی ضمن اشاره به کیس‌ها و سوژه‌های مورد رصد و ضربه بیان داشت: در مجموع ۲۷ سوژه مهم که قصد انتقال وجوه را به خارج از کشور داشتند شناسایی ومورد ضربه قرار گرفته‌اند و از انتقال این وجوه به خارج از کشور جلوگیری به‌عمل آمد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: این قاچاقچیان به صورت پیچیده و حرفه‌ای مشغول اعمال مجرمانه بوده و از حساب‌های سفید و اشخاص غیر جهت جابه‌جایی و انتقال وجوه حاصله از جرم استفاده کرده و تقریباً قریب به اتفاق این مجرمان غیربومی استان کرمان و ساکن غرب و شرق و مرکز کشور بودند که با رصد اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی اداره کل اطلاعات این افراد از طریق فضای مجازی مورد ردیابی قرار گرفته و به اقدامات محرمانه آنان خاتمه داده شده است.

سالاری ضمن تشکر از اقدامات خوب و موثر سربازان گمنام امام زمان (عج) در مجموعه اداره کل اطلاعات در زمینه ضربه به بنیان‌های اقتصادی جرائم سازمان یافته و مواد مخدر افزود: خوشبختانه با کار جهادی و انقلابی شاهد افزایش ۱۸ درصدی کشف وجوهات حاصله از ارتکاب جرائم سازمان یافته در این حوزه به نسبت سال قبل هستیم.

انتهای پیام/