رئیس دادگستری شهرستان ریگان گفت:در سال قضایی گذشته قریب به ده هزار و چهارصد پرونده در مجموعه دادگستری شهرستان ثبت شد که سه هزار و پانصد پرونده در مرجع دادسرا و هزار هشتصد پرونده در دادگاه و چهار هزار هفتصد پرونده در شورا های حل اختلاف مختومه شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیار نخل؛امین سلطانی امروز در پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته  ریگان اظهار داشت:اطلاع رسانی در خصوص آمار و عملکرد دستگاه قضا از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است از طرفی بایستی مردم و مسئولین در بطن امر قرار بگیرند و از طرفی بایستی امنیت آنها خدشه دار نشود.

رئیس دادگستری ریگان در ادامه بیان داشت: در سال قضایی گذشته قریب به ده هزار و چهارصد پرونده در مجموعه دادگستری شهرستان ثبت شد که سه هزار و پانصد پرونده در مرجع دادسرا و هزار هشتصد پرونده در دادگاه و چهار هزار هفتصد پرونده در شورا های حل اختلاف مختومه شد.

وی افزود:در بحث شوراهای حل اختلاف خوشبختانه شهرستان ریگان در شرق استان در سال گذشته در کنار شهرستان نرماشیر توانسته رتبه اول پرونده های صلحی را به خودش اختصاص دهد که این باعث شده که شرق استان حائز امتیاز اول شود و به همین ترتیب استان کرمان در سطح کشور جایگاه سوم را برای خود تثبیت کند. از یکایک اعضای محترم شورای های حل اختلاف که به صورت افتخاری فعالیت می کنند و اقدام به صلح و سازش و رفع خصومت می کنند تشکر می کنم.

سلطانی بیان داشت:در مجموعه دادگستری از لحاظ نیروهای انسانی با حداقل مواجه بودیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام گرفته و نظر مدیر کل محترم دادگستری استان کرمان دو نفر همکار قضایی به مجموعه ی ما اضافه شده که یک نفر به عنوان دادرس در دادگاه و یک نفر به عنوان دادیار در دادسرا به مردم خدمت می کنند.

وی ادامه داد:از لحاظ کادر اداری در آزمون سراسری انجام گرفته سال گذشته شش نفر نیروی اداری به دادگستری شهرستان ریگان اختصاص پیدا کرد که مراحل گزینشی خود را طی می کنند.امیدواریم با اضافه شدن این نیروها مشکلات ما مرتفع شود و بتوانیم هرچه بیشتر و بهتر به شما شهروندان نجیب شهرستان ریگان خدمت کنیم .

رئیس دادگستری ریگان تصریح کرد:یکی از کارهای موفقیت آمیز انجام شده در سال گذشته راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در خصوص تسریع در ابلاغ های الکترونیک باعث می شود پرونده های ما زودتر به نتیجه برسد. ساخت و ساز ساختمان جدید دادگستری یکی دیگر از اقدامات انجام پذیرفته است که ما در ماه های آینده به دادگستری جدید نقل مکان می کنیم که این مشکل فضای فیزیکی مرتفع می شود و بهتر می توان به ارباب رجوع خدمت کرد.

سلطانی افزود: با توجه به امنیتی که در سطح شهرستان و در سطح کشور برقرار است نگهداری سلاح غیرمجاز هیچ توجیهی ندارد و هیچکس نمی تواند به بهانه های مختلف سلاح غیرمجاز نگهداری کند. بستر بسیاری از جرایم خشن شهرستان نگهداری های سلاح غیرمجاز است. کسانی که سلاح غیر مجاز دارند اقدام به تحویل آن به دستگاه قضایی کنند.

وی اشاره داشت به زیاد شدن پرونده های سرقت و ادامه داد:می بینیم که خود مردم در برخی جاها ارتکاب جرم را سهل کرده اند و باعث شدند جرایم سرقت سهل شود در پرونده های مختلف  طرف موتور سیکلت خود را قفل نکرده در خیابان می گذارد درست است که نیروی انتظامی باید به وظیفه خود که حفظ امنیت است عمل کند اما مردم باید بستر ارتکاب جرم را به حداقل برسانند. در خصوص پرونده های خانوادگی بیشتر اختلاف های خانوادگی به دلیل نداشتن مهارت های لازم برای زندگی است.

امین سلطانی عنوان کرد:برخی پسرها و دخترها که ازدواج می کنند راه و رسم همسر داری را بلد نیستند. بسیاری از اختلافات خانوادگی به واسطه ی یک سوءاختلاف و سوءتفاهم به وجود آمده است خودتان می توانید بسیاری از این مسائل را مدیریت کنید و اجازه ندهید که به دادگاه و شوراها منتهی شود. پدرها و مادرها مواظب فرزندانتان باشید انحراف های فکری، عقیدتی، جنسی، عاطفی از قبیل فضای مجازی و دوستان ناباب در کمین فرزندان شما ها است که ما در مجموعه دادگستری شهرستان پرونده های مختلف داریم.

رئیس دادگستری ریگان افزود:در معاملات خود دقت کنید اگر خودرو می خرید استعلام بگیرید تا مشکلی نداشته باشد. متاسفانه بیشتر پرونده های حقوقی ما به خاطر عدم توجه به این مساله است. فصل خرما نزدیک است پرونده های متعددی در خصوص معاملات خرما و خرید و فروش خرما داریم. تمام قرار داد ها را مکتوب کنید و بنویسید. خیلی ها با اعتماد بیش از حد به طرف مقابل باعث بروز مشکلاتی هم برای خود و هم دستگاه قضایی می شوند. در خرید ملک از شهرداری، بنیاد مسکن و اوقاف استعلام بگیرید تا دچار مشکل نشوید.

وی عنوان داشت:دستگاه قضایی شهرستان به شدت در بحث زمین خواری مسائل را رصد می کند تا به یک نتیجه مثبتی برسیم. اقایونی که در اراضی ملی سطح شهر و محدوده شهری تصرفاتی را داشته اند و اقدام به ساخت و ساز کرده اند آنها باید به اداره مسکن مراجعه کنند و اقدامات لازم بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن با تشکیل پرونده اقدام به سند سازی کنند .کسانی که که زمین هایشان مشکل وقف دارد به اداره اوقاف مراجعه کنند با انعقاد قرارداد با اداره اوقاف نسبت به صدور سند مالکیت اقدام کنند.

سلطانی در پایان گفت:قاضی بر اساس مدارک و مستندات که شما ارائه می دهید کار می کند در بسیاری از پرونده ها مردم با اشتباهاتی که در یک معامله و یا ازدواج داشتند و کارشان به دستگاه قضا رسیده است دستگاه قضایی باید تاوان اشتباه آنان را پس دهد این منطقی نیست و این طور هم نیست که کسى که به دادگستری مراجعه می کند حاکم برگردد یک طرف حاکم است و یک طرف محکوم. در کارهای بزرگی که میخواهید انجام دهید با یک مشاور حقوقی و یا شخصی که اطلاعات خوبی داشته باشد مشورت کنید تا درگیر دادگاه و پرونده نشوید.

انتهای پیام/