از معلمی جوان و خوش‌اخلاق برایتان بگوییم که در همین جاده نحس خودش و خانمش جانشان را از دست دادند، چه کنیم که جاده مرگ در شرق استان کرمان همچنان جان مردم عزیز ما را می‌ستاند.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، می‌خواهم از جاده‌ای برایتان بگویم که نام غمگینی دارد، هرکسی وارد آن می‌شود هم ازیک‌طرف باید اعوذ به الله رو بخواند و از طرفی دیگر هم باید اشهدین را بخواند، حالا در ادامه برایتان می‌گویم که چرا؟!

این جاده که در میان مردم به جاده مرگ معروف است و در قسمتی از جاده ترانزیتی کرمان_چابهار قرار دارد.

این جاده حادثه‌خیز در فاصله ی چهل و پنج‌کیلومتری شهرستان نرماشیر قرار دارد که فقط ده کیلومتر از حوزه استحفاظی شهرستان ریگان دوبانده شده است.

اما هنوز سی و پنج کیلومتر از نقاط حادثه خیر آن در انتظار نگاه و همتی از سوی مسئولین است که آستین‌ها را بالا بزنند و کمر همت را ببند و کاری برای این مردم انجام دهند.

هر مسلمانی باید هنگام ورودش به این جاده اشهدین خود را بخواند؛ زیرا هر لحظه امکان تصادف در آن وجود دارد.

این جاده به دلیل قرارداشتن در مسیر جاده ترانزیتی چابهار تردد ماشین‌های سنگین هم در جاده زیاد است.

دل آدم زمانی به درد می‌آیید که در یک سانحه دلخراش در این جاده چند جوان ریگانی برای کسب روزی حلال عازم محل کارشان در ارگ جدید بم بودند؛ اما در همین جاده مرگ خودروی حامل سوخت قاچاق با ماشین آنها برخورد کرد و چند جوان رعنا که نان‌آور خانواده خود بودند زنده، زنده در آتش سوختند.

یا از معلمی جوان و خوش‌اخلاق برایتان بگوییم که در همین جاده نحس خودش و خانمش جانشان را از دست دادند، چه کنیم که جاده مرگ در شرق استان کرمان همچنان جان مردم عزیز ما را می‌ستاند.

این جاده شاهرگ اصلی سوخت بران و خودروهای حامل انسان‌های قاچاق که از سوی استان سیستان و بلوچستان به سمت مرکز استان تردد دارند است که باز هم یکی از علل حوادث سرعت بالای این خودروها است، آتش‌سوزی به دلیل وجود گازوئیل و بنزین‌های قاچاق است که انسان بی‌گناه زیادی را به کام مرگ می‌کشاند.

نبود شغل مناسب در این شهرستان محروم باعث شده جوانان زیادی به سمت قاچاق سوخت بروند. همین دیروز بود مجدد یک خودروی سوخت بر در آتش سوخت و راننده‌اش هم شدیداً سوخته است.

از این نظر باید اعوذ و به بالله بخواند. کسی که این سی و پنج کیلومتر را به‌سلامت طی کند و به منزل برسد باید هزاران مرتبه شکرگزار خداوند متعال باشد، خانواده‌ها بدنشان به لرزه است تا فرزندانشان به‌سلامت از این جاده عبور کنند و به منزل برسند.

روزی که در این جاده تصادفی صورت نگیرد باید شکرگزار خداوند منان باشیم، امیدواریم متولیان امر هر چه سریع‌تر باند دوم این جاده وحشتناک را کلید بزنند تا شاهد کباب‌شدن همشهریانمان در شعله‌های آتش خودروهای حامل سوخت قاچاق نباشیم.

البته یه هفته پیش بود که نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خبر خوبی به مردم این منطقه داد و گفت جاده مرگ(ریگان-نرماشیر) پیمانکارش تعیین شده و به زودی کار ساخت باند دوم آن را آغاز می کند.

انتهای خبر/د