رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در نظام جمهوری اسلامی پذیرفتنی نیست مسئول دولتی از یک کاندیدای خاص در انتخابات جانبداری کند و قوه قضائیه، شورای نگهبان و وزارت کشور در این رابطه هیچ مماشاتی نخواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی ۱۰ بهمن ماه در ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان کرمان اظهار کرد: به دادستان‌های سراسر استان اعلام کرده‌ایم در صورت محرز شدن جانبداری یک مسئول دولتی از کاندیدای خاص، بلافاصله پرونده قضایی تشکیل و به جرائم بدون اغماض رسیدگی شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری دستگاه‌های نظارتی و متولی امر انتخابات، رصد و  پایش مستمر اقدامات نامزدهای انتخاباتی در دستور کار قرار گرفته، افزود: هماهنگی مناسبی میان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه قضایی در استان کرمان در راستای برگزاری انتخابات سالم شکل گرفته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان هدف از تشکیل ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی در سیستم قضایی را در اولویت اول پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی دانست و گفت: این ستاد به دنبال به صفر رساندن تخلفات انتخاباتی است، اما علی رغم تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های موثر این ستاد، بعضاً شاهد وقوع برخی جرائم انتخاباتی از سوی برخی نامزدها هستیم.

وی ادامه داد: سیستم قضایی با هرکدام از نامزدهای انتخابات که قوانین موجود را نادیده گرفته و جرم انتخاباتی را مرتکب شوند، برخورد قانونی خواهد نمود و در این رابطه مرّ قانون اجرا خواهد شد.

حمیدی گفت: در صورتی که جرم انتخاباتی رخ داد، هر مجموعه باید وظیفه خود را در قبال حفظ و صیانت از آراء مردم انجام دهد، در این راستا دستگاه قضائی با تشکیل پرونده و صدور حکم متناسب، این وظیفه را انجام خواهد داد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بر سلامت انتخابات تاکید شده و انتخابات باید طبق قانون انجام شود، هرچند ممکن است قانون دارای نقاط قوت و ضعفی نیز باشد. دستگاه قضایی، ناظران و مجریان انتخابات، باید بر اجرا شدن قانونی فرآیند انتخابات نظارت کنند.

وی با بیان این مطلب که در امر انتخابات بایستی حق الناس رعایت شود، از نامزدهای انتخابات خواست بر عملکرد ستادهای انتخاباتی خود نظارت کرده و اجازه تخطی از قوانین انتخاباتی را به طرفداران خود ندهند.

انتهای پیام/