حجت الاسلام امان الله علیمرادی گفت: افرادی به نام عالم دینی، منصوب به شیعه مبلع و ترویج دهنده افکار بیگانگانی هستند که می خواند کارایی نهضت امام حسین(ع) را کمرنگ جلوه دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل، حجت الاسلام امان الله علیمردای نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: ما ملت امام حسینیم، منصوب و مدیون به امام حسینیم، هر چه که این ملت دارد به برکت ارتباط و پیوند از روی معرفت و شعوری است که با امام حسین (ع) دارد.

وی افزود: سایه شوم مستکبران و بیگانگان که از سر ما برداشته شده به برکت انقلاب، امام خمینی (ع) و از نتایج کرامات پیوند با امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: در ارتباط با چگونگی عزاداری شیعه که در خور شان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) باشد، اهل بیت (ع) به ما عزاداری صحیح را آموختند و نباید از آن شیوه منحرف نشویم.

حجت الاسلام علیمرادی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) در عزاداری های خود مسائل و وقایعی را که در عاشورا رخ داده است را به طور کامل و دقیق بازگو می کردند و از این طریق نام امام حسین (ع) را ماندگار می کردند.

وی یادآور شد: سختی ها و دشواری های کاروان امام حسین (ع) را ذکر می کردند، مقصود از عزاداری این بوده که فکر و روح ما با حضرت اباعبدالله (ع) پیوند بخورد.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: بنابراین برای تحقق این هدف باید علاوه بر دستیابی به معرفت حقیقت قیام امام حسین(ع)، عواطف و احساسات خود را همراه با این امام عزیز کنیم، حضرات معصومین در سخنان خود بارها فرمودند که شیعیان ما کسانی هستند که در شادی ما شاد و در غم ما اندوهگین هستند.

حجت الاسلام علیمرادی تصریح کرد: ما باید از این طریق به ائمه اطهار (ع) متصل شده و هر کاری که وهن اهل البیت است و با مسلک و مرام ائمه معصومین سازگار نیست همچون قمه زنی و لطمه زدن پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: از دیدگاه افکار عمومی جهانی آسیب رساندن به بدن کاری ناخوشایند و تنفر زا تلقی می شود از این رو باید از آن خودداری کرد و باید افرادی را که به نام عالم دینی و برخی جریاناتی که خود را منصوب به شیعه می دانند اما مبلغ و ترویج دهنده عملکرد بیگانگانی هستند که می خواهند کارایی نهضت امام حسین (ع) را عقیم کنند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مستکبران فهمیده اند که شیعه با خون امام حسین (ع) به جوش می آید، شیعیان و ملت ایران ظلم ستیزی را از امام حسین(ع) آموختند از این رو دشمن قصد دارد این عزاداری ها را موهون، سست و تنفر زا کنند.

حجت الاسلام علیمرادی بیان کرد: هیئتی های ما که منصوب به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند و توفیق نوکری و غلامی آن حضرت را دارند باید مراقب باشند و به همان سبکی که ائمه طاهرین(ع) تاکید کردند، عزاداری کنند.

وی افزود: باید وقایع را در زبان شعر بازگو کنند، جانبازی ها و فداکاری هایی که امام حسین (ع) و اصحابشان در روز عاشورا داشتند، به طور کامل به مردم انتقال دهند.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: ما نباید با اعمال، رفتار و حرکاتی که تنفر زا است و هیچ اثری از آن ها در نوع عزاداری اهل بیت (ع) دیده نمی شود، موجب موهون و سست شدن این عزاداری ها شویم.

حجت الاسلام علیمرادی در پایان خاطرنشان کرد: هیئتی های عزیز باید توجه داشته باشند با رعایت پرروتکل های بهداشتی از شیوع کرونا جلوگیری کرده تا آسیبی متوجه مردم نشود.

انتهای پیام/