جلسه صلح و سازش طايفه دهميري و سابكي با حضور فرمانده انتظامي ، دادستان و فرمانده سپاه ريگان در محل ستاد فرماندهي انتظامي اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش پايگاه خبری دیار نخل،حميدرضا تاج آبادي امروز در اين جلسه گفت : با توجه به اينكه مدت ۷ ماه بين اين دو طايفه اختلافاتي بوجود آمده بود جهت پيشگيري از عواقب احتمالي آن و در آستانه چلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اين جلسه برگزار شد.

وي با اشاره به رويكرد اجتماعي و فرهنگي حاكم بر جامعه افزود : بايد تلاش كنيم با رفع اختلافات ، امنيتي پايدار در شهرستان رقم بزنيم.

سرهنگ تاج آبادي خاطر نشان كرد : دوره نزاع و دعواهاي طايفه اي گذشته و بايد جاي خودش را به وحدت و برادري بدهد تا جامعه آري از جرم داشته باشيم.

اين مسئول انتظامي اذعان داشت: پليس با همكاري دستگاه قضا و ظرفيت بسيج در برخورد با جرائم تحت هيچ شرايطي كوتاه نخواهد آمد اما ما بجاي برخورد فيزيكي، شما بزرگواران را دعوت به آرامش مي كنيم تا با همكار هم امنيت پايداري در جامعه برقرار شود.

فرمانده انتظامي ريگان خاطرنشان كرد : با دوستي و محبت از تفرقه افكني بين طوايف جلوگيري كنيم تا شاهداتفاقات نا خوشايندي در شهرستان نباشيم.

دادستان عمومي و انقلاب شهرستان ريگان نيز در اين جلسه با اشاره احاديث ائمه اطهار گفت : حرمت ، عزت و آبروي مؤمن از خانه كعبه بيشتر است و بايد حفظ شود.

علي سخنگو تصريح كرد : در اين اوضاع بد اقتصادي كه دشمنان كمر همت بسته اند تا كشور را به نابودي بكشانند نبايد بين دو طايفه مسلمان و شيعه اختلافي وجود داشته باشد.

وي اظهار داشت : دستگاه هاي فرهنگي بايد حق مطلب را ادا كنند و نسبت به بالا بردن سطح فرهنگ جامعه هر چه مي توانند تلاش كنند.

اين مقام قضايي با اشاره به آيات و روايات خاطر نشان كرد : هر كدام از ما دو نويسنده همراه داريم كه تمامي اعمال ما را يادداشت مي كنند مراقب باشيم تا در قيامت شرمنده نباشيم.

دادستان ريگان تصريح كرد : در شأن مسلمان نيست كه با هم نزاع و اختلاف داشته باشند و بايد با گذشت ، اخلاق و رفتار نيكو با هم ارتباط صميمي برقرار كنيم
سخنگو افزود : اگر كسي بخشنده باشد خداوند نيز از او مي گذرد پس بياييد قدر يكديگر را بدانيم و كينه ها زا كنار بگذاريم.

فرمانده سپاه نيز خاطر نشان كرد : اين دو طايفه از اول انقلاب همگام با نظام بوده و در تمامي عرصه هاي حماسي و سياسي حضور فعالي داشته اند.

سرگرد مصطفي دهقانيان افزود : مردم ريگان افرادي بي آلايش ، با محبت و انقلابي هستند كه نبايد اجازه داد با اختلافات كوچك اين عزت خدشه دار شود.

وي تصريح كرد : ما سالهاي زيادي در كنار هم زندگي كرده ايم و بعد از اين با صفا و صميميت بيشتري و بدون هيچ گونه اختلافي در كنار هم و همراه با نظام رو به جلو حركت مي كنيم.

لازم به ذكر است در پايان اين جلسه تك تك افراد دو طايفه از زير قرآن رد شده و با فشردن دست همديگر قسم ياد كردند تا اختلافات را كنار بگذارند.

انتهای پیام/