صحرایی گفت: در آموزش و پرورشی که آرمانش پروراندن نسل آرمانی همچون شهید سلیمانی است، ویژگی‌های حاج قاسم به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیارنخل به نقل از باشگاه خبرنگاران، رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش امروز، صبح امروز در اجتماع دانش‌آموزی «فرزندان حاج قاسم» در کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره هزار و ۲۰ شهید دانش‌آموز و شهدای معلم، اظهار داشت: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در فرهنگ ما نماد، ولی الله است.

 

وی با اشاره به اینکه در آستانه چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم قرار داریم، گفت: این شهید بزرگوار اهل معنویت و اخلاص بود و نشان داد چیزی که دنیا را تغییر می‌دهد اخلاص و معنویت است.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد انقلابی بودن و انقلابی زندگی کردن بود، افزود: شهید سلیمانی نشان داد برای انقلابی بودن لازم نیست به حزب و جناح خاصی چنان وابسته باشی که انقلاب را نبیینی.

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نماد شجاعت و تدبیر بود و شجاعت و تدبیر در هر که باشد، در آن فرد تغییر ایجاد می‌کند، ادامه داد: شهید سلیمانی، نماد مجاهد، فداکاری، درایت، ساده زیستی و سرباز واقعی ولایت بود.

 

صحرایی با بیان اینکه شهید سلیمانی نماد قهرمان ملی شد، ادامه داد: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قهرمانان آن واقعی هستند و فقط در افسانه‌ها نیستند بلکه در بین ما زندگی می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم نماد پیروزی حق بر باطل، دشمن‌شناسی و نماد استکبارستیزی در تاریخ ماست، ادامه داد: کدام قهرمان توانسته معادلات جهان را عوض کند؟ حاج قاسم متعلق به تمام آزادی‌خواهان جهان است و شهادت او نشان داد که نور خدا را نمی‌توان خاموش کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز فرزندان حاج قاسم در ۷۳۰ منطقه آموزشی ایران گرد هم آماده‌اند تا نسل آرمانی را نشان دهند، گفت: این مکتب امامین انقلاب است و امروز که شاهد شکوفا شدن اندیشه حاج قاسم در جهان هستیم.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمن فهمیده که چه غلطی کرده است، افزود: امروز حاج قاسم عزیز در مدرسه‌ها و کلاس‌های درس ما است و برای دانش آموزان ما نماد بصیرت و غیرت، یقین به باور‌های دینی، عبودیت و بندگی خداوند است.

 

صحرایی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نماد عشق به مردم است و می‌گفت «مردم ایران جان من به فدایتان؛ شما را از خانواده و فرزندانم بیشتر دوست می‌دارم»، گفت: عشق به مردم مرام شهدا است.

 

وی با بیان اینکه مردمی که حاج قاسم خود را فدای آن‌ها کرد امروز او را از هر زمان دیگری بیشتر باور کردند، افزود: امروز تمام همت این دولت به عنوان دولت مردم این است که را حاج قاسم و یاران او همواره پایدار بماند.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورشی که آرمانش پروراندن نسل آرمانی همچون حاج قاسم سلیمانی است، ویژگی‌های حاج قاسم به نماد و فرهنگ تبدیل می‌شود و سال آینده دانش آموزان به یاد حاج قاسم همه ویژگی را به نشان تبدیل خواهند کرد.