معاون وزیر راه گفت: سیلاب‌های اخیر در ۳ استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان، هزار میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و محور‌های ارتباطی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری دیار نخل، عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه در سفر به جنوب استان کرمان گفت: در جنوب استان کرمان، حوزه راه‌های روستایی با توجه به کوهستانی بودن منطقه، دشت راه‌های روستایی زیادی طعمه سیل شده‌اند و به آن‌ها آسیب وارد شده است.

وی افزود: طی بازدیدی که از راه‌های جنوب استان کرمان صورت گرفت، بیشترین خسارت به راه اصلی رودبارجنوب به ایرانشهردر استان سیستان وبلوچستان وارد شده است.

معاون وزیر راه در سفر به جنوب استان کرمان مطرح کرد: سیلاب در جنوب کرمان سبب تخریب و خسارت به ۴۸ دهانه پل شده است، از این رو با استفاده از ماشین آلات راهداری و توان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان تعدادی از این پل‌ها بازگشایی و تردد در آن‌ها جریان دارد و مابقی نیاز به بازسازی و ترمیم مجدد هستند.

حسن نیا یادآور شد: با استفاده از اعتبارات استانی، ملی، امکانات و ماشین‌آلات وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به بازسازی و ترمیم محور‌های خسارت دیده در جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه راه‌های جنوب استان کرمان، شرق هرمزگان و منطقه بشاگرد تخریب شده است، گفت: امیدوارم بتوانیم با همکاری ادارات کل راهداری این ۳ استان، راه‌های باقی مانده و مسدود شده در حوزه بشاگرد که تعدادی از آن‌ها همچنان پس از سیل مسدود هستند را بازگشایی کنیم.

معاون وزیر راه در سفر به جنوب استان کرمان در پایان گفت: سیلاب‌های اخیر در ۳ استان سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و هرمزگان، هزار میلیارد تومان خسارت به راه‌ها و محور‌های ارتباطی وارد کرده است از این رو اعتبارت ملی برای بازسازی مناطق و محور‌های خسارت دیده از سیل در سه استان مذکور، برای بازسازی در اختیار مسئولان این استان‌ قرار می گیرد.
انتهای پیام/